وزیر کشور خبرداد:

پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده/امروز تیم مذاکره کننده به پاکستان می روند

وزیر کشور درباره اقدامات ایران برای آزادی پنج سرباز ربوده شده در مرزهای پاکستان گفت: جلسات متعددی با مسئولان امنیتی و انتظامی برگزار شده و موضوع از طریق وزارت امور خارجه و وزارت کشور در دست بررسی است.

کد مطلب: ۱۸۹۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه "دومین همایش منطقه‌ای شبکه سازی سازمان‌های غیر دولتی فعال در کاهش آسیب و کاهش تقاضای مواد مخدر" که امروز دوشنبه در محل سازمان مجامع بین المللی برگزار شد، افزود: جلسات متعددی با نیروهای امنیتی و انتظامی برگزار شده و اقدامات لازم در منطقه فعالیت دیپلماتیک صورت گرفته است.

وی افزود: فعالیت دیپلماتیک خوبی از طریق وزارت امور خارجه و وزارت کشور صورت گرفته و دو سه مورد ملاقات مرزی در پاکستان نیز با مسئولان این کشور داشتیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امروز ملاقات مجددی جهت مذاکره با پاکستان خواهیم داشت و نیروهای ایران جهت مذاکره به پاکستان می‌روند.

وزیر کشور با بیان اینکه از وقوع چنین موضوعاتی متاثر و متاسف می‌شویم گفت: تمام این سربازان فرزندان ما هستند و به اندازه پدر و مادر آنها ما نیز از این حادثه ناراحتیم.

وی تاکید کرد: حضور،‌ تلاش و جان نثاری این فرزندان در نقاط صفر مرزی نه تنها باعث امنیت کشور می‌شود بلکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نیز نشان می‌دهد.

به گفته رحمانی فضلی، تمامی گزارش‌ها در یک سال اخیر نشان می‌دهد که هیچ اقدام تروریستی در داخل کشور انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به علت رشادت فرزندان ایران و کنترل دقیق مرزها امکان ورود به کشور ما وجود ندارد، گفت: پاکستان و افغانستان تسلط بر حوزه‌های جغرافیایی خود به ویژه در مرز ایران را ندارند، لذا قاچاقچیان و کسانی که به دنبال سوء استفاده از این نقاط هستند در این مرزها تجمع پیدا می‌کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه منطقه ما کاملا امن است ادامه داد: از کشور پاکستان خواسته‌ایم تا با جدیت و قدرت با این موضوع برخورد کند، در غیر این صورت به ایران اجازه بدهد تا عمق مرزهای پاکستان و افغانستان نیروهای ایران نفوذ کند چرا که با شرایط به وجود آمده ایران آمادگی و توان ایجاد فضای امنیتی جدید را برای منطقه خود دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امر مبارزه، درمان، پیشگیری و مقابله بین‌المللی یک امر بین‌المللی است و این امر باید با حمایت کشورهای منطقه‌ای انجام شود که این موضوع نیز منوط به برنامه‌ریزی دقیق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار