جاسم جادری :

جزیره هرمز می تواند به منطقه ای آزاد در تراز جزیره كیش تبدیل شود

خبرگزاری پانا: استاندار هرمزگان گفت: جزیره هرمز ظرفیت و پتانسیل های لازم را برای تبدیل شدن به منطقه آزاد در ردیف منطقه آزاد كیش را دارد.

کد مطلب: ۱۸۷۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جاسم جادری در سفر به جزیره هرمز از زیرساخت های این بخش، قلعه پرتغالی ها و فرش خاكی هرمز بازدید كرد و سپس در نشست شورای اداری حضور یافت.

جاسم جادری در این نشست ظرفیت و پتانسیل های بالقوه جزیره هرمز را بسیار بالا عنوان كرد و اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده چندین منطقه برای تبدیل به منطقه آزاد در نظر گرفته شده كه جزیره هرمز در اولویت آنها قرار دارد.

وی اضافه كرد: با توجه به نزدیكی هرمز به سرزمین مادری و زیبایی های كم نظیر طبیعی و تاریخی و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب، این جزیره می تواند به منطقه ای آزاد هم تراز با جزیره كیش تبدیل شود.

وی گفت: با محقق شدن این برنامه بخش زیادی از مشكلات جزیره رفع شده و ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی جزیره هرمز را متحول خواهد كرد.

استاندار هرمزگان خاطر نشان كرد: البته هم اكنون وضعیت خدمات رسانی به مردم شایسته مردم شهید پرور هرمز نیست و باید هر چه زودتر موارد اساسی و اصلی جزیره بررسی و در دستور كار قرار گیرد.

وی در ادامه از سرپرست اداره كل راه شهرسازی خواست تا در خصوص تكمیل مسكن مهر و تامین زیر ساخت های آن اقدامات لازم را انجام دهد و افزود: حل مشكل مسكن می تواند كمك خوبی به مردمی باشد كه از وضعیت درآمدی مناسبی برخوردار نیستند.

جادری در ادامه با بیان اینكه كشاورزی گلخانه ای به تازگی در جزیره هرمز راه اندازی شده، خواستار تخفیف در واگذاری پساب به كشاورزان شد كه با همكاری مدیر كل آب و فاضلاب استان این قیمت از 300 تومان به 100 تومان تقلیل یافت.

استاندار هرمزگان همچنین در خصوص واردات خودرو از جزیره قشم به هرمز دستور بررسی و پیگیری با نظر مثبت داد.

وی در پایان خطاب به معاون برنامه ریزی استانداری خواستار بررسی های لازم جهت تخصیص اعتبار به برخی از بخش های زیرساختی جزیره هرمز شد.

شایان ذكر است كمك اعتباری به شهرداری هرمز و تامین یك دستگاه خودرو برای پاسگاه هرمز از موارد درخواستی شورای شهر هرمز بود كه مورد موافقت استاندار هرمزگان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار