نیاز جزیره هرمز: آمبولانس دریایی و آب آشامیدنی

تهران (پانا) - امام‌جمعه موقت جزیره هرمز با بیان اینکه نبود آب شرب در این منطقه به یک بحران جدی تبدیل‌شده است، تصریح کرد: در طول دو هفته اخیر تنها از مسئولین وعده شنیدیم و وعده و دیگر نمی‌دانم این درد را چگونه بیان کنم.

کد مطلب: ۹۵۹۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نیاز جزیره هرمز: آمبولانس دریایی و آب آشامیدنی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حر گلزاری هرمزی در این زمینه عنوان کرد: بحث بی‌آبی در جزیره هرمز اکنون دیگر به یک بحران تبدیل‌شده است و هر بار به مسئولان ذی‌ربط تماس می‌گیرم از برطرف شدن این مشکل ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده می‌شده‌اند، اما بازهم خبری از تحقق این وعده‌ها نیست.

او با بیان اینکه مسئولان می‌گویند تا ساعات آتی آب در مدار است، اما نمی‌دانم آیا مدار مسئولان با مدار مردم جزیره هرمز تفاوت دارد که آبی در آن جریان ندارد، خاطرنشان کرد: فصل مدارس آغاز، اما نبود آب سبب شده دانش آموزان برای سرویس بهداشتی رفتن و خوردن آب به منزل بروند و بازگردند.

امام‌جمعه موقت جزیره هرمز ادامه داد: در طول روز تنها چند ساعت آب آن هم با فشار بسیار ضعیف وصل می‌شود که آن هم تنها برای منازلی که منبع یا پمپ پرفشار دارند امکان ذخیره وجود دارد و برای اکثر ساکنین که از این موضوع بی‌بهره‌اند هیچ سودی ندارد.

او همچنین عنوان کرد: کار به‌جایی رسیده است که شهروندان هرمزی برای شست و شوی سروصورت خود از آب کولر استفاده می‌کنند. من با فرماندار بندرعباس صحبت کردم که او از قول مسئولان برای حل این مشکل تا جمعه خبر داده بود، اما امروز یکشنبه است و این مشکل کماکان پابرجا!

گلزاری هرمزی با اشاره به اینکه نبود آمبولانس دریایی در جزیره هرمز از دیگر مشکلات این جزیره است، اضافه کرد: کم‌کم به فصل زمستان نزدیک و با توجه به نامساعد شدن وضعی جوی و دریایی تردد بیماران با شناور‌های عادی به مشکل برمی‌خورد و نبود آمبولانس دریایی سبب می‌شود بیماران با بحران دیگری روبه‌رو شوند.

او خاطرنشان کرد: مسئولان از ورود آمبولانس دریایی به جزیره هرمز تا شهریورماه خبر داده بودند، اما هنوز این موضوع محقق نشده و تنها شاهد تبلیغات آن‌ها در فضای مجازی مبنی بر تجهیز سه آمبولانس دریایی هستیم و بس، اما چه زمان عملی خواهد شد نامشخص است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار