همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت؛

مجهز ترین کارخانه فروسیلیس شمال غرب کشور در خوی کلنگ زنی شد

خبرگزاری پانا: مجهز ترین کارخانه فروسیلیس شمال غرب کشور همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با حضور استاندار آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.

کد مطلب: ۱۸۴۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، همزمان با سی پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پروژه اقتصادی کارخانه ذوب آهن آرارات خوی مجهزترین واحد تولید فروسیلیس شمال غرب و چهارمین واحد در نوع خود در کشور با حضور قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مسئولان استانی و محلی کلنگ زنی شد .

استاندار آذربایجان غربی در آیین کلنگ زنی کارخانه ذوب آهن آرارات خوی با تشریح سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید از توسعه بخش صنعت و شکوفایی اقتصادی در کشور، گفت: دولت تدبیر و امید با پیروی از رهنمود های مقام معظم رهبری بستر های لازم برای مشارکت مردم جهت توسعه صنعت و اقتصاد را فراهم کرده است .
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است باید پس از خلق حماسه سیاسی امیدوارانه و با تدبیر برای خلق حماسه اقتصادی تلاش کنیم .
سعادت ادامه داد: از دستگاههای اجرایی و سیستم بانکی انتظار می رود که اقدامات لازم را برای رفع موانع سرمایه گذاری و ارتقاء ظرفیت تولید را در استان انجام دهند .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در آیین افتتاح این کارخانه گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید 25 هزار تن فروسیلسیم در سال و توانایی اشتغال زایی مستقیم برای 300 الی 350 نفر و غیر مستقیم 5 هزا نفر را دارا است .
وی افزود: ظرفیت تولید این کارخانه 25 هزار تن فروسیلیس به عنوان محصول اصلی و 9 هزار تن میکروسیلیس در سال وعمده مواد مصرفی این واحد سنگ سیلیس با عیار 95درصد و سنگ آهن با عیار 45 درصد است که تمام مواد اولیه مورد نیاز آن از منطقه تامین می شود .
اکبری اضافه کرد: این واحد در سه مرحله احداث و راه اندازی می شود که برای مرحله نخست آن یك هزار و 680 میلیارد ریال و 25 میلیون دلار اعتبار پیش بینی شده و در زمان بهره برداری کامل، مجموع سرمایه گذاری آن به پنج هزارو 300 میلیارد ریال خواهد رسید .
وی با بیان اینکه هم اکنون تولید فروسیلیس در کشور 90 هزار تن در سال است افزود: با بهره برداری از این کارخانه این میزان به 115 هزار تن در سال خواهد رسید و 50 درصد نیاز کشور به این محصول تامین و سالانه بیش از 50 میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی خواهد شد .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این واحد پس از بهره برداری بیش از 60 درصد محصولات تولیدی خود را به خارج از کشور صادر خواهد کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار