صاحبان واحدهای مسکونی درروستاهای دوردست زنجان تمایلی به مقاوم سازی ندارند

خبرگزاری پانا: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ساکنین مناطق روستایی دور دست این استان تمایل و رغبتی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود ندارند

کد مطلب: ۱۷۹۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، احمد حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: بسیاری از روستاییان این استان که در مناطق دور افتاده ای زندگی می کنند به دلیل نبود شناخت، آگاهی های لازم و یا فرهنگ غالب از دریافت تسهیلات مقاوم سازی خودداری می کنند .

وی یادآورشد: 44 درصد واحدهای مسکونی روستایی این استان مقاوم سازی نشده اند و در صورت بروز حوادث غیرمترقبه ای همچون زلزله خسارات فراوان و جبران ناپذیری را باید تحمل کنند .

حاجی زاده افزود: هم اکنون تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم ناشی از آن 120 میلیارد ریال است و این موضوع به نوبه خود بی رغبتی روستاییان را برای دریافت آن به همراه دارد .

وی اظهار کرد: افزایش تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد و علاوه بر آن سهم آورده فرد نیز بسیار تاثیرگذار است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طی سال 84 بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی همزمان با کشور در این استان آغاز شده است .

وی یادآورشد: از مجموع 82 هزار و 437 واحد روستایی تا کنون 46 هزار و 244 واحد آن مقاوم سازی شده است .

حاجی زاده افزود: در مجموع 56 درصد واحدهای مسکونی روستایی این استان مقاوم سازی شده اند که وضعیت مناسبی را نشان می دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار