انتخابات شورای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی؛

جلسه ستاد انتخابات هئیت رئیسه شورای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری پانا: جلسه ستاد انتخابات هئیت رئیسه شورای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرسازمان دانش آموزی در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۷۷۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد لنگری مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه ستاد انتخابات هیئت رئیسه شورای دانش آموزی و نمایندگان مجلس دانش آموزی مطالبی پیرامون تأکید رئیس جمهور، وزیر آموزش وپرورش در جمع مدیران کل آموزش وپرورش استانها، گسترش تشکلهای غیر دولتی در آموزش وپرورش، آموزش حقوق شهروندی، تشکیل مجلس دانش آموزی از نکات مهم بیان نمود.
لنگری با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در بحث گسترش NGO، آموزش حقوق شهروندی و توجه به مجلس دانش آموزی گفت: یکی از سیاست های آموزش و پرورش استان توجه به شورا های دانش آموزی خواهد بود و باید شوراهای دانش آموزی از حالت ظاهری خارج و در امور و فعالیت های مدارس مشارکت ملموس داشته باشند و مدیران نیز باید به مطالبات قانونی آنان توجه نمایند.
وی افزود: گسترش NGO در مدارس نیز باید صورت گیرد البته این امر نیازمند نظارت بیشتر بر فعالیت های آنان خواهد بود.
وی در خصوص انتخابات شوراها اظهارداشت: مدیران مدارس نیز باید به شوراهای دانش آموزی بهاء دهند و از ظرفیت آنان در جهت ارتقای فعالیت های مدارس در امور اموزشی و تربیتی استفاده نمایند.
سید محمد لنگری با اشاره به لزوم اموزش حقوق شهروندی در مدارس نیز گفت : آموزش حقوق شهروندی در مدارس نیز از سیاست های اصلی آموزش و پرورش است که امیدواریم تا سال آینده به عنوان یکی کتب درسی تدوین و به مدارس ارسال شود.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی، ضمن تشکر و قدردانی از اعضاءجلسه مباحثی در مورد روند برگزاری انتخابات و اینکه اعضاء اصلی ستاد انتخابات استان در جلسه حضور داشته باشد تاکید نمود.
وی سپس بر تقویت شوراهای دانش آموزی در مدارس و شوراها باید از حالت نظری به صورت عملی در مدارس فعال گردد و شوراهای دانش آموزی نقش موثری در فعالیت های مدرسه داشته باشند.
برومند همچنین تمرین دموکراسی ،آماده سازی دانش اموزان برای حضور در انتخابات رسمی کشور و ارتقای اعتماد بنفس و مشارکت پذیری دانش آموزان از مهم ترین فواید برگزاری این انتخابات خواهد بود.
در ادامه زکریا رستمی مدیر دانش آموزی استان نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان و اعضاء ستاد انتخابات استان ، هدف از برگزاری انتخابات شوراها ومجلس دانش آموزی در مدارس را مشارکت دانش آموزان در تعیین سرنوشت و تمرین مردم سالاری دینی، تقویت حس مسئولیت پذیری در دانش آموزان، تقویت حس اعتماد به نفس در دانش آموزان عنوان کرد.
وی افزود: 6بهمن انتخابات هیئت رئیسه شورای دانش آموزی شهرستان ها و مناطق برگزار می شود و اوایل اسفند نیز 3 نفر نمایندگان مجلس دانش آموزی از میان هیات رئیسه شهرستانها انتخاب خواهند شد و به عنوان نمایندگان دانش آموزان استان به مجلس دانش آموزای راه می یابند.
حسن زاده کارشناس فعالیت های معاونت پرورشی و فرهنگی استان در ادامه جلسه هدف از انتخابات شوراها و مجلس دانش آموزی را بحث تمرین دموکراسی در مدارس بالا رفتن اعتماد به نفس دانش آموزان، مشارکت پذیری در مدارس و نگاه مدیران در مدارس نقش مؤثری در فعالیتهای دانش آموزان برشمرد.
معروف نماینده حراست اداره کل آموزش وپرورش استان نیز مطالبی پیرامون تعیین صلاحیت دانش آموزان بیان کرد و افزود: اگر دانش آموز در مرحله مدرسه و شهرستان تاییدگردید در مرحله استانی رد صلاحیت نگردد.
سپس آقای عطاران و خانم ایزد فر نماینده گان مجلس دانش آموزی استان نقطه نظرات و پیشنهادات خویش در مورد مجلس آینده دانش آموزی استان بیان نمودند.
در ادامه جلسه مصوباتی نیز تصویب شد: مرحله شهرستانی انتخابات در روز 6 بهمن ماه سال جاری در شهرستان ها و مناطق استان به طور همزمان برگزار گردد(مجری سازمان دانش آموزی استان)، انتخابات مجلس دانش آموزی استان در نیمه اول اسفند ماه جاری در استان برگزار گردد(مجری سازمان دانش آموزی استان)،در مورد تعیین صلاحیت دانش آموزان در مرحله مدرسه و شهرستان دقت کافی به عمل آید ودر مرحله استان با مشکل مواجه نگردد.(مجری حراست اداره کل آموزش وپرورش استان) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار