صف های طولانی بنزین معضل جدید مناطق توفان زده آمریكا؛

طوفان سندی ذخایر استراتژیك نفتی آمریكا را نشانه رفت

خبرگزاری پانا: در حالی كه تنها 4 روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریكا مانده است، دولت اوباما برای كاهش نا آرامی های ناشی از طوفان سندی، به سازمان انرژی ایالات متحده دستور داد تا برای اولین بار از ذخایر استراتژیك نفت شمال شرق استفاده كند؛ این كار با هدف تضمین سلامت ساكنین مناطق توفان زده انجام می شود.

کد مطلب: ۱۷۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا سازمان انرژی ایالات متحده اخیرا مجوز آزادسازی بخشی از ذخایر استراتژیك نفتی واقع در شمال شرق را از دولت دموكرات اوباما گرفته است. قرار است از این ذخایر كه در سال 2000 میلادی در شمال شرق ایجاد شده است، در ابتدا تنها 2 میلیون بشكه سوخت آزاد شود تا ژنراتور ها و تجهیزات اورژانسی، ساختمان های فدرالی و وسایل نقلیه بار دیگر فعالیت خود را از سر گیرند.
در همین حال، مقامات فدرال ایالات متحده روز جمعه از ارتش خواستند تا 24 میلیون گالن نفت را به منظور تامین كمبود سوخت در نواحی توفان زده برایشان فراهم آورد. با گذشت چند روز از ابر طوفان سندی بر اثر كمبود سوخت به ویژه بنزین بیش از 50 درصد از پمپ بنزین های مناطق خسارت دیده، دچار مشكل شده اند. همچنین اوباما به پنتاگون حق اختصاص 12 میلیون گالن بنزین و سوخت دیزلی را برای انتقال به نیوجرسی داده است. این میزان سوخت قرار است از تامین كنندگان تجاری گرفته شود.
به نوشته نیویورك تایمز، سوخت تامین شده از منابع تجاری مطابق با سیاست و تصمیم گیری های آژانس فدرالی مدیریت بحران میان پمپ های بنزین تقسیم خواهد شد. بررسی ها نشان می دهد كه تنها 15 گالن كافی است تا سوخت مورد نیاز 1.6 میلیون وسیله نقلیه تامین شود.
بر اساس گزارش شركت ملی نفت ایران، در پی طوفان سهمگین سندی درست پس از اینكه شرایط زندگی ساكنین نیویورك و نیو جرسی تا حدودی به حالت عادی خود بازگشته است اما روزانه صف های طولانی برای بنزین در بیشتر پمپ های بنزین های این مناطق طوفان زده تشكیل می شود. در همین حال بنا بر آمار منتشر شده در نیو جرسی، نیویورك، و لانگ آیلند به ترتیب تنها 40، 45 و 35درصد از پمپ بنزین ها مشغول به فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار