چهار درصد بارداری ها به تولد نوزادان با ناهنجاری های متعدد منجر می شود

خبرگزاری پانا: یک متخصص ژنتیک مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: چهار درصد بارداری ها به تولد نوزادان با ناهنجاری های گوناگون منجر می شود

کد مطلب: ۱۵۸۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، علیرضا بیگلری در گفتگو با خبرنگاران پانا، افزود: علل های مختلفی در ارتباط با بروز ناهنجاری های مادرزادی وجود دارد و هر کدام به تنهایی عامل و تاثیر گذار هستند .

وی یادآورشد: ژنتیک، مصرف داروی خاص توسط مادر در حین بارداری، بروز بیماری در مادر، قرار گرفتن در مجاورت اشعه ایکس و عفونت های دوره حاملگی از عوامل موثر در بروز ناهنجاری های مادرزادی هستند .

بیگلری یکی از علل های مهم ناهنجاری های مادرزادی مسئله ژنتیکی دانست و افزود: در مجموع بسیاری از بیماری های ژنتیک اغلب مادرزادی هستند اما بیماری های مادرزادی ژنتیکی محسوب نمی شود .

وی اظهار کرد: بسیاری از بیماری های مادرزادی ژنتیکی و قابل پیشگیری است و با انجام اقداماتی به حداقل می رسد .

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: متاسفانه آگاهی ها و شناخت مردم نسبت به بیماریهای ژنتیکی چندان مطلوب نیست .

بیگلری افزود: ازدواج های فامیلی درصدی از معلولیت را موجب می شود که انجام مشاوره های ژنتیک امری مهم و ضروری است و کمتر به این موضوع مهم توجه می شود .

وی اظهار کرد: ناهنجاری های مادرزادی در هر دو جنس پسران و دختران مشاهده می شود که کسب آگاهی و اطاعات لازم در این حوزه از پیشرفت بیمار ی ها پیشگیری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار