مهم ترین انتظار ما تبلیغات دلسوزانه و هوشمندانه در شناسایی افراد دارای ناهنجاری بدو تولد است

نیشابور ( پانا ) - مدیرعامل موسسه ملی ندای سلامت مرهم گفت: مهم ترین انتظار ما تبلیغات دلسوزانه و هوشمندانه در بستر رسانه ها و فضاهای مجازی است و هر فردی می تواند برای یافتن این افراد یک رسانه باشد

کد مطلب: ۹۱۷۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین انتظار ما تبلیغات دلسوزانه و هوشمندانه در شناسایی افراد دارای ناهنجاری بدو تولد است

محمدعلی کیانی در نشست کلیه ادارات شهرستان و هیئت رییسه دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان تاریخچه ای از تاسیس موسسه ملی ندای سلامت مرهم عنوان کرد: این موسسه از سال 1387به سرپرستی پروفسورعبدالکریم کلانترهرمزی که از پراستناد ترین دانشمندان جراحی پلاستیک شکاف لب و کام در ایران است آغاز بکار کرد.

وی خاطر نشان کرد: از آن جا که بیماران دارای شکاف لب و کام برای دریافت خدمات جراحی هزینه های گزافی را به جز عمل جراحی برای اسکان و مسایل دیگر در شهر های بزرگ پرداخت می کردند تاسیس موسسه مرهم برای خدمت رسانی به مردم بی بضاعت در مناطق محروم شروعی برای ارایه خدمات خیرخواهانه به مردم بود.

به گفته کیانی موسسه ملی ندای سلامت مرهم تاکنون 24 سفر به مناطق محروم کشور داشته است و بالغ بر 24 هزار ویزیت در سطح فوق تخصصی انجام داده است. این موسسه نه تنها در محدوده جغرافیای کشورمان خدمات ارائه می دهد بلکه در خارج از مرزهای ایران نیز به ارائه خدمت می پردازد. اولین سفر برون مرزی این موسسه زیر نظر وزارت بهداشت و وزارت کشور به کشور عمان و پس ازآن به ارمنستان خواهد بود.

کیانی اشاره کرد: مسئولان دانشکده علوم پزشکی نیشابور از سال 95 پیگیر سفر تیم جراحان مرهم به نیشابور بودند و این تیم از 28 خرداد تا 1 تیر در نیشابور جهت انجام عمل رایگان شکاف لب و کام و دیگر ناهنجاری های بدو تولد حضور می یابد.

مدیر عامل موسسه ملی ندای سلامت مرهم افزود: افراد برجسته و صاحب نامی در این تیم از جمله یکی از معاونین وزیر فعلی بهداشت به عنوان متخصص بی هوشی، رییس بهداشت و درمان شرکت نفت، روسای چند بیمارستان در کشور، رحمت الله حافظی در گروه حوزه طب فیزیکی و توانبخشی که از افراد صاحب نام در کشور است، پروفسور نیک اقبالی درحوزه چشم پزشکی که دبیر انجمن چشم پزشکان ایران است حضور خواهد داشت که علاوه بر ویزیت هایی که انجام می دهد در ارتقای سطوح علمی نیشابور موثر است. در حوزه بی هوشی فوق تخصص در تیم مرهم دو پزشک حضور دارد. در حوزه تخصص پوست و دندان پزشکی متخصصین به نامی در این تیم حضور دارند.

به گفته مدیرعامل موسسه مرهم سایت این موسسه در حوزه فناوری اطلاعات اولین سایت در خاورمیانه است که به صورت اینترنتی کار ثبت نام را انجام می دهد و حتی الگویی برای وزات بهداشت شده است.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: شاید موسسه ملی مرهم در جغرافیای یک اتاق عمل کار را انجام دهد ولی بازخورد و سطح خدمات آن کاری فرا ملی است و فرصت مناسبی را مهیا می کند تا زیرساخت های مختلف درمانی شهرستان ها به کل کشور معرفی شود.

کیانی ادامه داد: موسسه مرهم متعهد است که بالاترین سطح از خدمات فوق تخصصی را به همه مردم از هر سن، قوم، مذهب و ملیتی ارایه دهد. تعهد دیگر حفظ ارتباط مستمر با بیماران هر خطه است. سعی ما حفظ این ارتباط است و مهم ترین انتظار ما تبلیغات دلسوزانه و هوشمندانه در بستر فضای مجازی است و هر فردی می تواند برای یافتن این افراد یک رسانه باشد.

وی با بیان این که ناهنجاری های بدو تولد نه تنها درد جسمی است بلکه درد روانی است یادآور شد: در نگاه اول شاید افراد مبتلا به شکاف لب و کام کم به نظر برسند اما از هر 700 تولد یک مورد ابتلا به شکاف لب و به ازای هر 1200 تولد یک نفر دارای شکاف کام است. بنابراین آمار افراد مبتلا به ناهنجاری های بدو تولد زیاد است.

کیانی در پایان با تشکر از رییس دانشکده، معاون درمان و هیئت رییسه دانشگاه گفت: امید است در سفر به نیشابور همه افرادی که دارای ناهنجاری های بدو تولد هستند شناسایی شوند تا بتوانند از این فرصت و دریافت خدمات رایگان از بهترین و نام آورترین پزشکان کشور بهره ببرند تا لبخند مسئولیت پذیری اجتماعی بر لبان همه ما ساری و جاری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار