همزمان با نهمین دوره اردوهای ایران مرز پرگهر؛

دانشجویان دانشگاه خوارزمی البرز از شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا بازدید کردند

خبرگزاری پانا:به همت اداره گردشگری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز؛ همزمان با نهمین دوره اردوهای ایران مرز پرگهر دانشجویان دانشگاه خوارزمی از شرکت مهندسی و ساخت پره توربین- مپنا(پرتو) بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۵۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ همزمان با نخستین بازدید از نهمین دوره اردوهای «ایران مرز پرگهر»، قریب به 40 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌ مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی به همراه یک تن از استادان این دانشگاه، از شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا (پرتو) بازدیدکردند.

در ابتدای این بازید عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خوارزمی ضمن معرفی بخش‌های یک واحد صنعتی، هدف از این بازدید را به دست آوردن نگاه صنعتی دانست و کسب این نگاه صنعتی را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

دکتر علی قدرت‌پناه در ادامه گفت: بازدید از یک واحد صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد انگیزه در دانشجو، آگاهی نسبت به آینده کاری را در پی داشته و به دانشجو کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتری وارد دنیای کار شود.

مهندس عبدالرضا مهرانی؛ مسئول تشریفات و بازدیدهای شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا(پرتو) نیز ضمن بیان تاریخچه شرکت مپنا گفت: شرکت مپنا نام اختصاری مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران است که دارای 32 زیر مجموعه می‌باشد و شركت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا (پرتو) در سال ١٣٧٩ با هدف ساخت پره‌های بخش داغ توربین‌های گازی توان بالای نیروگاه‌های كشور تاسیس گردیده است.

وی محصولات پرتو را در حال حاضر 30 محصول دانست و اظهار امیدواری کرد که این رقم در آینده نزدیک به 80 محصول برسد.

مهرانی ادامه داد: صادرات پرتو در حال حاضر به کشورهای عراق، سوریه، لبنان، اندونزی، هندوستان، عمان و کشورهای شمال آفریقا انجام می‌شود و این امید می‌رود که با بهبود شرایط سیاسی کشورمان در منطقه، صادارت پرتو نیز گسترش یابد.

مهرانی ارتباط گروه صنعتی مپنا و به ویژه پرتو را با بخش دانشگاهی بسیار مطلوب ارزیابی نمود و گفت: تولید توربین ملی در دستور کار گروه صنعتی مپنا قرار دارد و این مساله جز با همکاری بین دانشگاه و صنعت محقق نمی‌شود.

وی همچنین از فراهم آمدن مقدمات انجام پروژه‌های صنعتی بین گروه صنعتی پرتو و دانشگاه خوارزمی استقبال نمود.

گفتنی است دانشجویان در این بازدید از کارگاه ریخته‌گری، ایستگاه‌های تست‌های مخرب، مونتاژ و سرامیک، انبار تحویل کالا، کارگاه پوشش، کارگاه وکس، کارگاه سنگ خزشی‌پره و کارگاه EDM بازدید کردند.
همچنین در پایان این بازدید دانشجویان با بنر طرح ملی «ایران مرز پرگهر» عکس یادگاری انداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار