سمینار بررسی شبکه های اجتماعی و فیسبوک در دانشگاه آزادکرج برگزارشد

خبرگزاری پانا:سیمنار آموزشی بررسی اثرات فیسبوک در نوجوانان و جوانان در سالن اجتماعات شهید باهنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۵۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛در این سمینار دکتر حسن احدی از استادان سرشناس علم روانشناسی کشور و عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی واحد کرج به بررسی ویژگی ها، محدودیت ها، قوانی و روند پیشرفت یا میزان محبوبیت های فضاهای اجتماعای مجازی و اینترنتی و بویژه فیسبوک و اثرات آن بر نوجوانان، جوانان و خانواده ها پرداخت.

دکتر احدی در این سیمنار ضمن بررسی علمی و آسیب شناسانه این گونه شبکه های مجازی گفت: با توجه به روند تاثیر این فضاها و جذابیت هایی که برای جذب بیشتر افراد در اختیار کاربران و استفاده کنندگان قرار می گیرد، در سال های آتی قشر میانسال نیز به چنین شبکه هایی جذب خواهند شد و این وظیفه همه مسئولین، آگاهان و استادان دانشگاه است که با آگاه سازی که مضرات و معایب موجود راه‌های آسیب‌های احتمالی را مسدود نمایند و با دادن بینش و اطلاعات لازم زمینه بهره‌گیری مناسب و منفعت کاربران و خانواده‌ها را فراهم نمایند.

این استاد روانشناسی با اشاره به برخی ویژگی های تکنولوژی هایی همچون ماهواره، اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی همچون فعالیت های اقتصادی، سیاسی، اطلاعاتی و ... گفت: هرگونه تکنولوژی که وارد زندگی انسان می شود می تواند هم مفید و هم مخرب باشد و خانواده ها، جوانان و نوجوانان می بایستی با پیش شرط فرهنگ سازی و آگاهی به سراغ چنین مقوله هایی بروند.

وی در بررسی آسیب های وارده در صورت عدم رعایت اصول ایمنی و نداشتن اطلاعات کافی، مضراتی همچون فاصله گرفتن از جوانان و نوجوانان از خانواده و زندگی حقیقی، تضعیف هویت ملی و مذهبی کاربران، تبدیل شدن به بردگان اطلاعاتی شبکه های مجازی و تخریب و انحراف جوانان و سرمایه های انسانی و اخلاقی کشورها را ناگزیر بیان نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار