سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان بهره برداری شد

تهران (پانا) - سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) با حضور وزیر کشور بهره برداری شد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد

با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت‌احوال از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) و طرح ثبت الکترونیکی شناسنامه نوزاد و طرح مشترک‌سازی چاپ و صدور شناسنامه رونمایی و بهره‌برداری شد.

بر اساس اعلام سازمان ثبت‌احوال از این پس به بعد صدور و چاپ شناسنامه نوزاد غیرحضوری و الکترونیکی خواهد بود.

سازمان ثبت‌احوال کشور در راستای تحقق سازمان هوشمند و در جهت کاهش جعل گواهی‌های ولادت کاهش هزینه‌های ناشی از چاپ گواهی‌های فیزیکی و جلوگیری از امکان خطای کاربر در ورود اطلاعات اقدام به ایجاد سرویس سرویس بر خط دریافت اطلاعات گواهی ولادت با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرده است تا اطلاعات متولدین به صورت برخط به سازمان ثبت احوال ارسال شود.

همچنین بر اساس اعلام سازمان ثبت‌احوال، متقاضی ثبت ولادت به واسطه ایجاد بستر لازم برای صدور هوشمند شناسنامه نوزاد می‌تواند با ورود به پنجره سهیم و انتخاب خدمات مورد نظر و سپس وارد کردن کد رهگیری اطلاعات خود اقدام کند .این اطلاعات به محض تأیید به صورت هوشمند به کارتابل واحد ثبتی مربوط ارجاع و فرایند صدور شناسنامه ارسال و به نشانی متقاضی طی خواهد شد.

به منظور سهولت شهروندان در تعیین نام نیز سامانه تعاملی نام در درگاه سهیم قرار گرفته که والدین ضمن استفاده از امکان مشاوره بر خط می‌توانند بر اساس جنسیت، دسته‌بندی‌ها، مشاهده معانی نام، ریشه نام‌ها و ... به جستجو و انتخاب نام مد نظر بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار