۱.۶ میلیون سهامدار در سامانه سجام احراز هویت شدند

تهران (پانا) - سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد که در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، احراز هویت در سامانه سجام با ۲۱ درصد رشد از یک میلیون و ۶۰۰ هزار سهامدار عبور کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
۱.۶ میلیون سهامدار در سامانه سجام احراز هویت شدند

به گزارش سمات، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در ۶ ماه ابتدایی امسال تعداد یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۹ سهامدار در سامانه سجام احراز هویت شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که تعداد احراز هویت‌ها یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۱۴ سهامدار بود، شاهد رشد بیش از ۲۱ درصدی هستیم.

در همین حال تعداد ثبت نام سهامداران در سامانه سجام نیز در این دوره زمانی با عبور از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، به عدد یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۱۳۹ سهامدار رسیده است.

جزئیات این اطلاعات آماری نشان می‌دهد که امسال تعداد احزار هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) در فروردین‌ماه ۲۹۴ هزار و ۶۹۳ نفر، اردیبهشت‌ماه ۵۶۸ هزار و ۲۰۶ نفر، خرداد ماه ۵۰۷ هزار و ۵۲۸ نفر، تیر ماه ۹۸ هزار و ۲ نفر، مرداد ماه ۷۴ هزار و ۲۴۳ نفر و شهریور ماه ۶۱ هزار و ۸۵۶ نفر بوده است.

ثبت‌نام ۴۴ میلیون و ۷۵۵ هزار سهامدار در سجام

برپایه این گزارش، اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان نشان می‌دهد که از آغاز ثبت نام و احراز هویت تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۵۹۰ ثبت نام و ۳۷ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۷۱۴ احراز هویت در سامانه سجام توسط سمات انجام شده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت‌نام

همچنین بر اساس این گزارش، تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه سجام در ۶ ماه نخست امسال به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با ۲۱۷ هزار و ۴۸۲ مورد، خوزستان با ۱۰۰ هزار و ۳۹۲ مورد، خراسان‌رضوی با ۶۵ هزار و ۷۷۶ مورد، اصفهان با ۶۴ هزار و ۲۲۶ مورد و کرمان با ۶۳ هزار و ۲۸۷ مورد، در صدر بیشترین ثبت‌نام شده‌ها در کل ایران قرار دارند.

۵ استان با کمترین ثبت‌نام

از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده در دوره زمانی فوق، پنج استان سمنان با ۱۰ هزار و ۲۹۴ مورد، یزد با ۱۰ هزار و ۴۲۲ مورد، ایلام با ۱۱ هزار و ۱۳۲ مورد، خراسان جنوبی با ۱۱ هزار و ۷۰۰ مورد و بوشهر با ۱۱ هزار و ۸۸۱ مورد در انتهای فهرست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

سامانه سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان به‌منظور ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که همه فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیرحضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

مزایای سجامی شدن

گفتنی است دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، فهرست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سودهای پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده، از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار