مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

به برکت نظام ، شاخص سواد کشور از ۳۰ درصد به بالای ۹۰ درصد ارتقا یافت

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: جذب بالای 90 درصد از مهمترین خدمات سوادآموزی بود که موفق شد جامعه ایران را با حدود 30 درصد سواد به بالای 90 درصد ارتقا دهد و این جز با تلاش سوادآموزان پرتلاش محقق نمی‌شد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
به برکت نظام ، شاخص سواد کشور از ۳۰ درصد به بالای ۹۰ درصد ارتقا یافت

همایش تجلیل از فعالان سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور، حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز و دیگر مسئولین درکانون شهید فهمیده کرج برگزار شد.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این همایش با اشاره به حضور 2 نهاد سازمان سوادآموزی و مجموعه کودکستان‌ها در آموزش و پرورش گفت: اخیرا با نظر مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش به عنوان متولی کودکستان‌ها نیز شناخته شده و این نشان‌دهنده اعتماد رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش است و به این ترتیب آموزش و پرورش از لحظه تولد تا آخرین لحظه زندگی افراد به واسطه نهضت سوادآموزی نقش‌آفرینی خواهد کرد.

وی با اشاره به شرایط خاص آموزش و پرورش در مقایسه با سایر دستگاه‌ها عنوان کرد: گستردگی و تنوع آموزش و پرورش با هیچ مجموعه‌ای قابل مقایسه نیست. به شکلی که در استان البرز مدرسه دو نفره داریم و در کنار آن مدرسه‌ای هم وجود دارد که بخش زیادی از کلاس‌های آن فراتر از استاندارد دانش‌آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: یکی از خدمات شاخص جمهوری اسلامی، نهضت سوادآموزی بود که موفق شد جامعه ایران را ازحدود 30 درصد سواد به بالای 90 درصد ارتقا دهد و این جز با تلاش سوادآموزان پرتلاش محقق نمی‌شد.

وی در ادامه به رویداد مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: اولین نظامی که بعد از پیروزی، موجودیت انقلاب خود را به رای گذاشت نظام جمهوری اسلامی است و به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار شده است. چرا که ذات نظام جمهوری اسلامی با مساله انتخابات و رای و نظر مردم گره خورده است.

حجرگشت تصریح کرد: قطعا مردم ایران و به‌ویژه فرهنگیان استان البرز بار دیگر با حضور گسترده خود در صحنه انتخابات، نقش‌آفرین خواهند بود.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار