مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تجلیل از ۱۲ نفر برتر در اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت دوم اسفندماه همزمان با برگزاری آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام، ۱۲ نفر به عنوان نفرات برتر در ۴ رشته معرفی و تجلیل می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۶۰۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از ۱۲ نفر برتر در اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام، گفت: هشتمین دوره مسابقات قرآن بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام که البته به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، در ۲ دوره گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا، به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شد.

وی افزود: امسال توفیق داریم بعد از ۴ سال دوره هشتم را به صورت حضوری در خدمت ۳۰ دانش‌آموز از ۱۵ کشور باشیم، البته در مرحله مقدماتی این مسابقات که به صورت غیرحضوری برگزار شد از ۲۵ کشور حدود ۷۰ دانش‌آموز شرکت کرده بودند که برای افزایش سطح کیفی و شناسایی افراد در تراز مسابقات، یک مرحله مسابقات را به صورت مقدماتی با دریافت آثار در رشته قرائت ترتیل و تحقیق و ارتباط برخط با شرکت‌کنندگان رشته حفظ برگزار کردیم.

باقری ادامه داد: از بین ۷۰ نفر ۳۰ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که این مسابقات همزمان با چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در بخش بزرگسالان در حال برگزاری است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این دوره از مسابقات توسط ۱۰ داور از کشورهای دیگر و داوران کشورمان ایران داوری می‌شود و مسابقات در رشته قرائت تحقیق ویژه پسران و قرائت ترتیل ویژه دختران و حفظ کل ویژه دختران و پسران برگزار می‌شود و کشور ایران نیز ۴ نماینده دارد.

وی اضافه کرد: دوم اسفندماه همزمان با برگزاری آیین اختتامیه مسابقات، ۱۲ نفر به عنوان نفرات برتر در ۴ رشته معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از اهداف ما از برگزاری این مسابقات این است که توفیقات قرآنی ایران را به سایر جهان انتقال دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار