مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد؛

مسئله مشارکت در انتخابات در صدر برنامه‌های هفته جوان

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان به تشریح برنامه‌های هفته جوان پرداخت و گفت مسئله مشارکت اجتماعی از مهم‌ترین موضوعات روز است و در صدر برنامه‌های هفته جوان برنامه‌هایی تبلیغاتی برای مشارکت وجود دارد که با محوریت تمرکز روی چالش‌های پیش روی جوانان و نقش آنان در انتخابات آینده خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۶۰۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مسئله مشارکت در انتخابات در صدر برنامه‌های هفته جوان

نشست خبری هفته جوان و جشنواره جوانان برتر ایران زمین، با حضور مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز ۲۸ بهمن‌ماه در محل ساختمان شماره 2 وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مجتبی تاجیک در ابتدای این نشست با بیان اینکه معاونت جوانان هر سال مصادف با میلاد حضرت علی اکبر(ع)، هفته‌ای را تحت عنوان هفته جوان مد نظر قرار می‌دهد، اظهار کرد: جوانان پیشران مخاطبین کشور هستند و در حال حاضر نزدیک به ۲۴ میلیون جوان ر کشور داریم و به لحاظ کمیت و کیفیت عمده مخاطب ما جوانان هستند؛ در هفته جوان امسال ایجاد نشاط و اطلاع‌رسانی خدمات انجام شده در بستری برای مانور ویژه ملی در حوزه جوانان طراحی شده و تلاش می‌کنیم بحث هویت جوانان پررنگ شود تا نسبت به موقعیت و نقش خود در کشور و شناخت آگاهی پیدا کنند.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: مسئله مشارکت اجتماعی از مهم‌ترین موضوعات روز است و در صدر برنامه‌های هفته جوان برنامه‌هایی تبلیغاتی برای مشارکت داریم که با محوریت تمرکز روی چالش‌های پیش روی جوانان و نقش آنان در انتخابات آینده خواهد بود. همچنین برگزاری جلسات هم‌اندیشی بین جوانان و مسئولان از دیگر برنامه‌های مد نظر است.

تاجیک‌ عنوان ادامه داد: جلسات گفت و شنود نیز به بهانه هفته میان مسئولانو جوانان کشور برگزار خواهد شد و تلاش شده تا رفت و آمد نظرات بین جوانان و مسئولان صورت بگیرد. علاوه بر موارد ذکر شده در هفته جوان خدمات مشاوره کسب و کار، مشاوره ازدواج و خانواده، برنامه کارگاه خلاقیت رایگان و نیم بها برای جوانان و خانواده آنها ارائه می‌شود. در این هفته خدمات رایگان و نیم بهای استخرها، موزه‌‌ها، کتابخانه‌ها و... برای جوانان مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در ادامه به دیگر برنام‌ةهای این هفته اشاره کرد و افزود: برگزاری گلریزان برای آزادی زندانیان جوان با استفاده از ظرفیت خیرین و علاقه‌مندان هم از دیگر برنام‌ةهای مهم مدنظر است؛ بازدید از پارک‌های علم و فناوری و موضوع روایت پیشرفت نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام این خبر که در خلال هفته جوان دو جشنواره برگزار خواهد شد، گفت: اولین جشنواره، جشنواره جام جوان است که مخصوص جوانان رسانه‌ای است. این جشنواره بهانه‌ای خواهد بود برای کنشگری در عرصه رسانه تا به بهانه هفته جوان از کنشگران رسانه‌ای که در قالب صوت و پادکست، تصویر و نماهنگ، عکس و گزارش و مصاحبه اقدام به ارسال آثار کرده‌اند، تقدیر شود. آخرین مهلت ارسال آثار به این رویداد ۲۹ اسفند ماه است و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

تاجیک اضافه کرد: جشنواره دیگر جشنوراه جوانان برتر ایران زمین است که شعارش آن «جوان ایرانی پرچمدار پیشرفت» خواهد بود. ۱۰ محور در این جشنواره وجود دارد و ۲۰ دستگاه در این رویداد مشارکت دارند. از دستگاه‌های مختلف در محورهای گوناگون خواستیم نفرات خود را معرفی کنند. در هر استان داورانی وجود دارند و انتخاب نفرات برتر برعهده آن‌ها است.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در ادامه با شاراه به اینکه جشن‌های متعددی نیز در ایام هفته جوان برگزار می‌شود،‌عنوان کرد: جشن ۱۱ هزار نفری در استان قم و جشن سه هزار نفری در بوشهر که امشب برگزار می شود از جمله جشن‌هایی است که قرار برگزار شود. همچنین جشن‌هایی در سایر شهرها برگزار خواهد شد که تا ۱۷ اسفند ادامه دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره‌ اینکه معاونت جوانان در بخش‌های دیگری نیز در پی یاری رساندن به جوانان است، یادآور شد: به عنوان نمونه بانک‌ها تا سال قبل مهلتی را برای پرداخت وام‌ها نداشتند، اما تلاش‌های معاونت امور جوانان منجر به این شد که برای اعطای وام‌ها مهلت تعیین شود و بانک مرکزی ماهانه گزارش عملکرد خود را در این راستا به ما ارائه کند.

تاجیک خاطرنشان کرد: همچنین در کنار برنامه‌های فراغتی، برنامه های امیدآفرینی نیز در دستور کار است، برای مثال معاونت امور جوانان سالانه ۱۴۰ هزار سرباز را در برنامه سرباز ماهر آموزش می‌دهد تا هم مهارت یاد بگیرند و هم از اوقات خود در پادگان در کنار آموزش‌های نظامی به شکل سودمند بهره ببرند.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان گفت: همچنین وام های متنوعی برای اشتغال جوانان در نظر داریم. وام‌‌های مختصری در همه استان‌های کشور با کمک صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت در دست پرداخت است. این وام‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون است که بیشتر برای جوانانی است که تازه می‌خواهند کاری را شروع کنند. البته در صدد هستیم وام‌هایی که از محل صندوق و امور جوانان اعطا می شود را افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: کارگاه‌های آشنایی با فرصت‌های شغلی در جریان است و چند هزار نفر در روایت‌های پیشرفت شرکت کرده‌اند و صنایع موشکی و هسته‌ای و سایر صنایع از جوانان استقبال می‌کند.

او گفت: یکی دیگر از کارهای ما تشکیل کانون های وصال شیرین در معاونت امور جوانان است که با همکاری خانه‌های جوان در حال شکل گیری است و کمک خیرین را می‌طلبد. در این کانون‌ها می خواهیم از تسهیل ازدواج حمایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار