کارگردان انیمیشن غبار:

انیمیشن «غبار» آماده نمایش شد

شهرری دو (پانا) - انیمیشن کوتاه «غبار» که به شیوه استاپ‌موشن تهیه شده، پس از پایان مراحل تولید توسط تیمی از هنرجویان هنرستان زکریای رازی شهرری آماده نمایش شد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
انیمیشن «غبار» آماده نمایش شد

ساخت انیمیشن کوتاه «غبار» به کارگردانی مشترک پوریا حسن‌پور و امیرحسین حاجی‌عابدی و همکاری علی رستمی و مدیر هنرستان زکریای رازی یونس کهزادی به پایان رسید.

پوریا حسن‌پور، کارگردان انیمیشن در گفت‌وگو با پانا درباره انیمیشن «غبار» اظهار کرد: «ساخت این انیمیشن عروسکی قریب به یک سال و نیم به طول انجامید. کلیه مراحل ساخت این انیمیشن توسط تیمی ۱۵ نفره از هنرجویان رشته گرافیک و انیمیشن هنرستان و خارج از هنرستان انجام شده است. قالب این فیلم، ترسناک و درام بوده و داستان دیوی را روایت می‌کند که مردم روستا همسر باردار او را بی‌رحمانه به آتش کشیدند و حالا شاهد اقدامات دیو داستان هستیم.»

وی افزود: «این انیمیشن با تکنیک استاپ‌موشن عروسکی تولید شده و در ساخت آن سعی بر این شد که در تمامی مراحل تولید از جمله ساخت دکور، عروسک‌ها و همچنین مرحله متحرک سازی، تمام سعی و تلاش بر این شده که از خلاقیت و نوآوری و ابتکار استفاده شود.»

کارگردان انیمیشن کوتاه «غبار» درباره علت انتخاب تکنیک استاپ موشن عروسکی برای ساخت این اثر توضیح داد:« انتخاب این تکنیک در درجه اول به این علت بود که با توجه به موضوع فیلمنامه، نباید تمایزی بین زندگی اساطیری دیو و زندگی واقعی جاری در محیط خانه و شهر محل زندگی کاراکتر اصلی داستان ایجاد میشد و استاپ موشن به دلیل نزدیکی بیشتر به واقعیت، بهترین انتخاب ممکن بود.»

وی ادامه داد: «از طرفی علاقه شخصی من به این تکنیک و تجربه‌ای که به واسطه تولید آثار قبلی داشتم، باعث انتخاب استاپ موشن برای تولید غبار شد. نزدیک به ۱۵ نفر از دوستان هنرمند در تولید اثر همکاری کردند و هر کدام با توجه به تخصص و تجربه‌ای که داشتند، نقش مهمی در بالا بردن ارزش کیفی آن ایفا کردند.»

حسن پور درباره این انیمیشن کوتاه تصریح کرد: « غبار اولین تجربه حرفه‌ای گروه ما در حوزه انیمیشن استاپ موشن است. از آنجا که این فیلم به‌عنوان پروژه عملی مدرسه به مرحله تولید رسید، ساخت آن حدود یک سال و نیم زمان برد. البته تولید این اثر به صورت متداوم نبود.»

در ادامه عنوان کرد:«پیش تولید نسبتاً سنگین و محدودیت در تولید باعث می‌شد مراحل مختلف کار به‌صورت مداوم و پشت‌سرهم طی نشود. بنابراین فیلمبرداری و عکاسی کار در بازه‌های زمانی متفاوتی انجام شد. گروه ما که تشکیل شده از عوامل حرفه‌ای و دلسوز در این پروژه با من همکاری داشتند. »

کارگردان انیمیشن کوتاه «غبار» جشنواره فیلم مدرسه را فرصتی ارزشمند برای هنرجویان و دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد:« امکانی که برای اکران اینترنتی و نظر سنجی مردم برای این انیمیشن‌های کوتاه که با حمایت ارگان های مربوطه فراهم شده است فرصت بسیار ارزشمندی برای ارائه این آثار به عموم هنرجویان و دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با این گونه آثار است.»

این انیمیشن در مرحله رای گیری مردمی هشتمین دوره جشنواره فیلم سازی مدرسه است و علاقه مندان به انیمیشن میتوانند با مراجعه به سایت جشنواره مدرسه به آدرس:
https://madresefestival.ir/panel/movie/9705
این انیمیشن را تماشا و به آن نمره دهند.




دانش‌آموز خبرنگار:محمد مهدی نائیجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار