آتش‌سوزی شبانه خانه قدیمی در تهران

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اطفای حریق شبانه دو خانه قدیمی در خیابان خیام خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آتش‌سوزی شبانه خانه قدیمی در تهران

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با پانا با تشریح آتش‌سوزی شبانه یک خانه قدیمی در خیابان خیام تهران گفت: ساعت ۲۲ و ۲۲ دقیقه شب گذشته یک مورد آتش سوزی در یک ملک قدیمی واقع در خیابان خیام گزارش شد و به دنبال آن چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در محل حادثه همانند بسیاری از محلات قدیمی بخاطر باریک بودن معابر و وجود درخت و برخی موانع دیگر، متاسفانه خودروهای سنگین امکان تردد و حضور در محل آتش سوزی را نداشتند و به همین خاطر خودروهای سبک خود وارد عمل شدند و آتش‌نشانان به باقی مسیر با استفاده از شیرهای آتش‌نشانی که در محل نصب شده بود، آب‌رسانی کردند.

وی ادامه داد: محل حادثه یک خانه قدیمی به وسعت ۲۵۰ متر بود. ستون و طاق‌های اتاق‌های این خانه چوبی بودند و بخشی از ملک نیز در گذشته به علت فرسودگی خراب شده بود، همچنین در قسمت غرب این ملک مواد اولیه کفاشی نگهداری می‌شد که دچار حریف شد و به بخش‌های دیگر سرایت کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: پس از شعله‌ور شدن این ملک قدیمی، آتش به ساختمان دوطبقه قدیمی مجاور که کارگاه کفاشی بود نیز سرایت کرد و در نتجیه شاهد آتش‌سوزی در ملک مجاور نیز بودیم.

وی تاکید کرد: آتش‌نشانان به طور همزمان در چند نقطه هم در داخل ملک قدیمی و هم ساختمان دو طبقه مجاور عملیات خود را آغاز کردند و با تلاش بسیار و به رغم باریک بودن کوچه بن‌بست محل حادثه، عملیات خود را انجام دادند و با دستگاه‌های تنفسی و با وجود حجم بالای دود غلیظی که وجود داشت خود را به کانون اصلی آتش رساندند و موفق شدند آتش را تحت کنترل خود در آورند.

ملکی خاطرنشان کرد: حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد عملیات شعله‌زنی انجام شد و آتش‌نشانان وارد مرحله لکه‌گیری شدند و در نهایت پس از پایان عملیات لکه‌گیری آتش‌نشانان در نیمه‌های صبح به ستاد بازگشتند اما عوامل یک ایستگاه تا صبح در محل حادثه برای احتیاط حضور داشتند تا اگر برگشت شعله رخ داد به سرعت اطفا شود.

ملکی افزود: خوشبختانه این حادثه مصدوم و فوتی نداشت اما در چند نقطه این ملک به‌علت قدیمی و ناایمن بودن، شاهد ریزش سقف و آوار بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار