مسابقات قرآنی دانش آموزان جهان با حضور 15 کشور برگزار می شود

نمایندگان ۱۱۰ کشور در مسابقات قرآنی ایران حضور خواهند داشت

تهران (پانا) - حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری بخش دانش آموزی این رویداد قرآنی گفت مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان با حضور ۳۰ شرکت‌کننده از ۱۵ کشور در کنار مسابقات جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۵۹۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآنی دانش آموزان جهان با حضور 15 کشور برگزار می شود

صبح امروز نشست خبری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در محل این سازمان برگزار شد.

در بخشی از این نشست حمید مجیدی مهر با اشاره به برگزاری بخش دانش آموزی این رویداد قرآنی گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان با حضور ۳۰ شرکت‌کننده از ۱۵ کشور در کنار مسابقات جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این مطلب که برگزاری همزمان مسابقات قرآنی با داش آموزی باعث کاهش بودجه بخش دانش آموزی شده است، اظهار کرد: برگزاری همزمان این رویداد باعث کاهش هزینه‌ها شده است و اینگونه بسیاری از هزینه‌ها از دوش آموزش و پرورش برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: 110 کشور در این رویداد قرآنی حضور دارند که رشد 30 کشوری را نسبت به دوره پیشین شاهد هستیم.
مجیدی مهر ادامه داد: جمعاً ۹۹ شرکت‌کننده از ۴۴ کشور از فردا با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان 5 قاره در این رویداد قرآنی حضور دارند افزود: رقابت‌های امسال از بیش از ۴۰ شبکه داخلی و خارجی پوشش داده می‌شود و در ابن رقابت‌ها المانهایی از فلسطین نمایش داده می‌شود.

مجیدی‌مهر ادامه داد: مسابقات امسال در دو بخش خواهران و برادران در رشته‌های تلاوت تحقیق و ترتیل و حفظ‌کل برادران و حفظ کل و ترتیل خواهران برگزار می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اضافه کرد: شرکت‌کنندگان خواهر امسال دو برابر شده‌اند و از دوره بعدی مسابقات معارفی هم وارد فاز بین‌المللی می‌شود و این رقابت‌ها در رشته‌های معارف قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود به پوستر مسابقات امسال اشاره کرد و گفت: رقابت‌های امسال با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فلسطین برگزار می‌شود و در کنار مسابقات سعی داریم مظلومیت مردم فلسطین را فریاد بزنیم.

وی به مهمانان ویژه مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: افتتاحیه مسابقات با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و آیین اختتامیه با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی برگزار می‌شود، همچنین شرکت‌کنندگان و اساتید روز ۳ اسفند با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

وی درباره مسابقات بانوان گفت: مسابقات بانوان در نوبت صبح طی سه روز برگزار می‌شود و روز ۱ اسفند مراسم خیرات‌الحصان بزرگترین محفل قرآنی بانوان جهان اسلام برگزار می‌شود.
.
مجیدی‌مهر درباره نمایندگان کشورمان در این مسابقات گفت: امسال در بخش برادران هادی اسفیدانی در رشته قرائت، محمد پورسینا در رشته ترتیل و امیدرضا رحیمی در رشته حفظ‌کل قرآن نمایندگان کشورمان هستند، همچنین در بخش بانوان عادله شیخی در رشته ترتیل و رویا فضائلی در رشته حفظ‌کل قرآن نمایندگان جمهوری اسلامی هستند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: رئیس هیأت داوران مسابقات استاد حمیدرضا مستفید است، همچنین نمایشگاه جانبی و غرفه‌های فرهنگی در کنار سالن اجلاس برپا می‌شود که طی آن ۴۰ غرفه با موضوعات فروش، آموزشی، مشاوره، کودک فعالبت دارند و اتاق مادر و کودک هم امسال درنظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به چاپ تمبر یادبود چهلمین دوره مسابقات قرآن گفت: ۲۷ بهمن برنامه حضور شرکت‌کنندگان در حرم امام خمینی(ره)، حسینیه جماران و کاخ نیاوران را داریم و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و بازدید از برج میلاد هم دیگر برنامه‌های جانبی مسابقات است.

مجیدی‌مهر از برگزاری اختتامیه جشنواره تلاوت تقلیدی خبر داد و گفت: این برنامه بعد از مسابقات بین‌المللی قرآن در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.
رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف درباره مراحل مسابقات گفت: مرحله اول غربالگری بود و پس از آن مرحله مقدماتی برگزار شد و نهایتا ۶۹ نفر از ۴۰ کشور در نیمه‌نهایی و فینال حضور دارند..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار