معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

بلوغ فکری و سیاسی دانش‌آموزان آینده کشور را تضمین می‌کند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه حضور آگاهانه و پرشور دانش‌آموزان در همایش بزرگ رای اولی‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی مدارس، نشانه بلوغ فکری، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آنهاست که علاوه برانتخابات آینده کشور را تضمین خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بلوغ فکری و سیاسی دانش‌آموزان آینده کشور را تضمین می‌کند

سید احمد موسوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه برگزاری همایش بزرگ دانش‌آموزان رای اولی پایتخت عنوان کرد: «امروز یک روز خاص برای 12000 دانش‌آموز دختر و پسر رای اولی به نمایندگی از حدود سه و نیم میلیون رای اولی کشور است چرا که رسیدن به بلوغ فکری و سیاسی یک اصل بسیار مهم برای تضمین آینده روشن کشور است.»

موسوی با بیان اینکه حضور آگاهانه همراه با شور و شعور نوجوانان و دانش‌آموزان در تصمیم گیری‌های کلان کشور دارای دو پیام خواهد بود، افزود: «اولین آن‌ها پیامی برای حل مسائل و مشکلات داخلی است. مشارکت حداکثری در رای دادن، مجلسی قوی‌ را ایجاد می‌کند که قادر به برنامه‌ریزی درست خواهد بود و دوم اینکه ریل‌گذاری سیاست‌ها به درستی به انجام خواهد رسید و موجب تضمین آینده کشور نیز خواهد بود. از این رو نیز مجلس می‌تواند همیار دولت برای کمک‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف باشد.»

وی با اشاره به اهمیت حضور رأی اولی‌ها در پای صندوق‌های رأی که حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر می‌باشند، اظهار کرد: «مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند به کشور یاری برساند و این یاری بستگی به آرای مردم دارد. به طوری که هر قدر مشارکت در پای صندوق‌های رای بیشتر باشد، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در عرصه‌های بین‌المللی نمایان خواهد شد و دشمنان نیز قادر به نگاه حریصانه نخواهند بود چرا که در موقعیت‌های ضعف و انشقاق، دشمنان به خاک کشورمان طمع کردند و رفع ضعف‌ها از این عمل جلوگیری می‌کند.»

وی تصریح کرد: «حضور حداکثری و حماسی در روز رای‌گیری می‌تواند عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را نمایان کند و در عرصه‌های مختلف تضمین‌کننده آینده این کشور باشد.»

موسوی خاطرنشان کرد: «حضور مردم نقش به‌سزایی در رخداد انقلاب اسلامی داشته است به طوری که انقلاب اسلامی، مردمی‌ترین انقلاب تاریخ نام دارد و این تحول و رویش با حضور مردم معنا پیدا می‌کند و حضور مردم موجب شکل‌گیری و گسترش دامنه انقلاب اسلامی شده است. که در این میان رأی اولی‌ها تاثیر بسزایی بر خانواده و جامعه دارند.»

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه امسال حدود سه و نیم میلیون دانش آموز رای اولی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد، افزود: «پایه‌گذاری نظام سیاسی مبتنی بر مردم و مردم‌سالاری بوده است. نظام جمهوری اسلامی بر پایه اسلامیت و به همراه جمهوریت و جمهوریت مبتنی بر اسلامیت است که مردم در راس آن قرار دارند.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار