مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ی خراسان جنوبی خبر داد:

اشتغال 70 درصدی مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی

۱۷۷۱ کارآموز در محیط کار واقعی آموزش دیدند

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد مهارت‌آموزان‌ مشغول به کار شده‌اند‌ بیان کرد‌ در حوزه مهارت‌آموزی هدف ما در کنار ارتقای تجهیزات آموزشی، آموزش رشته‌های مورد نیاز و مورد اقبال استان است.

کد مطلب: ۱۴۵۹۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال 70 درصدی مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی

حسن کامرانی‌فرد با بیان اینکه بیشترین استقبال مهارت‌آموزان در بخش برادران در رشته تعمیر خودرو و تعمیر لوازم خانگی بوده است، افزود: در این طرح برای رشته‌هایی که در آموزشگاه‌های دولتی وجود ندارد به برخی صنایع و واحدهای صنفی مجوز برای مهارت‌آموزی داده می‌شود که به بیان ساده آموزش به شکل استاد-شاگردی است.

وی اذعان داشت: در این طرح بر اساس تفاهم بین وزارت کار و تأمین اجتماعی تا ۱۸ ماه صاحب صنف الزامی به بیمه کردن مهارت‌آموز ندارد چرا که بحث آموزش مطرح است نه کار.

جذب 200 مربی در نذر آموزش

وی با اینکه مدارک فنی و حرفه‌ای قابل ترجمه است و آموزش‌های ما بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود و ویژگی‌های خاصی دارد، گفت: ۲۰۰ مربی افتخاری در راستای اجرای طرح «نذر آموزش» جذب شدند که به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند.

ایجاد نمایشگاه دائمی فروش محصولات کارآموزان

وی از ایجاد نمایشگاه دائمی فروش محصولات کارآموزان و تأسیس مجمع خیرین مهارت خبر داد و با اشاره به وجود ۱۹ مرکز آموزش ثابت فنی و حرفه‌ای با بیش از ۱۰۵ کارگاه ثابت در استان اظهار کرد: ۵۵۰ حرفه آموزشی در بخش خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر به کارآموزان آموزش داده می‌شود.

آموزش رایگان 3 میلیون نفرساعت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار و ۸۹۳ نفر در قالب سه میلیون و ۷۳۱ هزار و ۸۶۶ نفر ساعت در این مراکز آموزش دیدند.

وی افزود: همچنین ۴۰۳ آموزشگاه بخش خصوصی با ۳۷۸ حرفه آموزشی در استان فعال است که همه این آموزشگاه‌ها با هزینه مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را دنبال می‌کنند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال در آموزشگاه‌های آزاد ۱۱ هزار و ۴۰۵ نفر و در بخش دولتی نیز ۲۷ هزار و ۸۹۲ نفر آموزش دیده‌اند.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای 19 گروه هدف

کامرانی‌فرد با بیان اینکه امسال ۵۲ مجوز جدید آموزشگاه آزاد در خراسان جنوبی صادر شده است، افزود: از مجموع آموزش‌های ارائه شده در این مدت ۳۰ هزار و ۲۷۰ نفر معرفی به آزمون شدند که ۲۵ هزار نفر حضور یافتند و ۱۹ هزار نفر آنان قبول شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان برای ۱۹ گروه هدف از جمله کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، اتباع خارجی، سربازان، دانش‌آموزان، دانشجویان و زندانیان برنامه‌‌ریزی می‌شود.

تجهیز و راه‌اندازی 3 دپارتمان تخصصی و ملی

کامرانی‌فرد با اشاره به تجهیز و را‌ه‌اندازی سه دپارتمان تخصصی و ملی در خراسان جنوبی تصریح کرد: دپارتمان تخصصی معدن در نهبندان، دپارتمان لاستیک در کویرتایر و دپارتمان گوهرتراشی و گوهرشناسی در فردوس را داریم که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح ملی را ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: متنوع بودن روش‌های اجرای آموزش و مخاطبان و تعداد دوره‌های آموزشی، در دسترس بودن و نداشتن محدودیت زمانی و مکان، ارائه گواهینامه آموزشی با استاندارد جهانی و تطبیق با نیاز بازار کار از ویژگی‌های دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است.

کامرانی‌فرد اضافه کرد: ۲ پروژه عمرانی نیمه‌تمام (کارگاهی) در شهرستان‌های طبس و زیرکوه در دست احداث است که مرکز طبس با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار