جزئیات بسته حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر به‌زودی اعلام می‌شود

‌دولت مردمی به دنبال الگوی جدید حکمرانی فرهنگی است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌ به دنبال تعریف یک بسته حمایتی برای اصحاب فرهنگ و هنر به مناسبت اعیاد بزرگی که در پیش رو داریم، هستیم و این بسته سراسری به‌زودی اعلام می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۷۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بسته حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر به‌زودی اعلام می‌شود

‌به گزارش‌ روابط عمومی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان غربی با تبریک ایام الله دهه فجر افزود: ۸۰ هزار نفر عضو صندوق هنر بودند که در یک پالایش ۲۰ هزار نفر از این تعداد پالایش و حذف شد و در عوض ۴۲ هزار نفر اعم از کتابفروشی ها هم به تعداد اعضای صندوق افزوده شد.

‌وی ادامه داد: در دولت مردمی اصحاب قرآنی هم به جمع اعضای صندوق هنر اضافه شدند و چند روز پیش ۱۲ هزار نفر به صورت رسمی در صندوق هنر و قرآن عضو شدند.

وی افزوو: به دنبال تعریف یک بسته حمایتی برای اصحاب فرهنگ و هنر به مناسبت اعیاد بزرگی که در پیش رو داریم، هستیم و این بسته سراسری به زودی اعلام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در زمینه تعاونی مسکن هم اقداماتی آغاز شده و در تهران برای اصحاب فرهنگ و هنر و قرآن اقداماتی شروع شده که برای این استان هم با همکاری و حمایت استاندار آذربایجان غربی به زودی گامهایی برداشته می شود.

وی در باره ساماندهی فعالان فضای مجازی نیز گفت: در این زمینه نیز مقرر شده تا تمامی فعالان در این زمینه که صفحه و کانال‌های شخصی آنان دارای پنج هزار دنبال کننده است، در سامانه وزارت ارشاد ثبت نام کنند تا هم حمایت شوند هم صفحات آنان ثبت شود.

اسماعیلی تاکید کرد: بارها اعلام شده که همه مسوولیت فضای مجازی باید برعهده یک مجموعه باشد تا بتوان به نحو مطلوب پاسخگو بود و این آمادگی در زمینه فرهنگی وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آذربایجان غربی مظهر وحدت ملی است و زیست مسالمت آمیز اقوام و پیروان ادیان مختلف در این منطقه مایه غرور ملی است.

اسماعیلی تصریح کرد: در این استان اقوام و پیروان مذاهب و ادیان در یک فضای همزیستی و همگرایانه اعم از مسلمانان، ارامنه و اقوام کرد و ترک در کنار هم زیست می کنند و علاوه افتخار آفرینی برای ایران اسلامی بخشی از روایات پر افتخار دفاع مقدس در این استان به همت وحدت آنان رقم خورده است.

وی ادامه داد: به هر نقطه ای از این استان بنگرید مفتخر به یک عقبه فرهنگی و هنری و مجموعه ای از غرور انگیز برای ما ایرانی هاست. از چالدران و خوی گرفته تا مهاباد و سایر شهرها.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی در آذربایجان غربی وجود دارد، گفت: تالار وحدت که سال گذشته با حضور رییس جمهور افتتاح شد، مایه فخر و غرور ماست و چنین مکان زیبایی را در کمتر جای کشور داریم.

در این نشست برخی از اصحاب فرهنگ و هنر استان آذربایجان غربی به بیان مطالبات خود پرداختند.

‌محمدمهدی اسماعیلی همچنین در ‌نشستی با مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی گفت: نگاه دولت آیت الله رئیسی نگاهی عدالت محور، مردم پایه و به دنبال الگوی جدید حکمرانی فرهنگی است.

‌وی افزود: الگوی جدید حکمرانی فرهنگی در جمهوری اسلامی مطابق با سند بیانیه گام دوم رهبر انقلاب در دستور کار قرار گرفت و ما این کار را قدم به قدم جلو می‌بریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بنا داریم در سند تحول دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بخش های مختلف برای این کار اسناد استانی نیز تهیه شده، حکمرانی نوین فرهنگی رخ دهد.

اسماعیلی تصریح کرد: مردم پایه اصلی حکمرانی نوین فرهنگی هستند؛ از تصدی گری در حوزه فرهنگ باید عقب نشینیم و وظیفه تنظیم‌گری، نظارت، تسهیل و حمایت را برعهده گیریم.

وزیر فرهنگ گفت: رشد جمعیت بیش از سه دهه در بسیاری از کشورهای غربی منفی است؛ ما مقاومتی که مثلا در حوزه حجاب انجام می‌دهیم، پاسداری از مرزهای هویتی است، چرا که اگر این سنگر توسط غربی‌ها فتح شود دیگر نمی شود آنها را متوقف کرد و نظام ارزشی دچار استحاله می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی نیز مطرح می‌کردند همه عرصه فرهنگ باید به طور کامل برعهده دولت باشد به همین دلیل نهادهای دولتی متورم شدند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه اصلاح ساختارهای فرهنگی که در برنامه هفتم توسعه نیز ذکر شده است، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شده با همکاری سازمان امور اداری استخدامی و دبیرخانه شورای عالی نظام ساختار حکمرانی فرهنگی کشور را مجددا بازنگری کند و کارهای تکراری، موازی‌کاری و کارهای کم‌بهره را کنار بزند و طبق قانون انشاالله آن را آماده خواهیم کرد.

در این سفر سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، ماموستا عبدالسلام امامی مشاور اهل سنت وزیر فرهنگ و محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ، اسماعیلی را همراهی می کنند.

دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، افتتاح نیروگاه برق و افتتاح بخش هایی از بیمارستان امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر استانی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار