در تفاهم‌نامه میان معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و شهرداری یزد؛

یزد به عنوان شهر خانواده معرفی شد

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه مشترک مابین معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده و شهرداری یزد در راستای رویکرد خانواده‌محوری و برجسته‌سازی الگویی راستین از زنان و خانواده به امضای معاون رییس‌جمهور و شهردار یزد رسید.

کد مطلب: ۱۴۴۷۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
یزد به عنوان شهر خانواده معرفی شد

‌«انسیه خزعلی» شامگاه پنجشنبه نوزدهم بهمن ماه در این مراسم ضمن تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، گفت: مایه مباهات مسلمانان است که پیامبرمان بنیان توصیه به خانواده و توصیه به زنان را داشته است.

وی با ابراز خرسندی از حضور در خانواده‌های پرفرزند یزدی، افزود: پیامبر اکرم(ص) اهتمام جدی به موضوع جمعیت نیز داشتند به طوری که فرمودند؛ به تعداد امتم مباهات می‎کنم.

خزعلی بر لزوم مقابله با هجمه‌هایی که خانواده ایرانی را هدف قرار داده است، اظهار امیدواری کرد که با امصای این تفاهم نامه زمینه تقویت بنیان خانواده را در کشور و استان شاهد باشیم.

«عزیز الله سیفی» رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم ضمن اشاره به اقدامات و تدابیر شورا در زمینه قانون جوانی جمعیت، گفت: یزدیها از گذشته‌های دور به توجه ویژه‌ای به بنیان خانواده داشته‌اند.

وی با اشاره به ثبت یزد در یونسکو به عنوان شهر میراث جهانی، اظهار کرد: هر چند در ثبت جهانی این شهر، بیشتر به موضوع معماری کهن این شهر توجه شده ولی تشکیلات خانواده‌های یزدی نیز دارای تاریخچه دیرینی است که متاسفانه کمتر مورد اهتمام قرار گرفته است.

سیفی با تاکید بر این که فضاهایی که در گذشته در معماری این شهر ایجاد می‌شده، خانواده محور بوده است، عنوان کرد: باید روش و منش خانواده‌های یزدی نیز به عنوان میراث معنوی این دیار به ثبت برسد تا بتوان این فرهنگ را هم در بین خود یزدی‌ها حفظ کرد و هم به دیگر نقاط کشورمان بسط دهیم.

«ابوالقاسم محی الدینی» شهردار یزد نیز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری یزد با عنوان «یزد دارالعباده، شهر خانواده»، ابراز امیدواری کرد با این حرکت‌های نمادین و برنامه‌هایی که پس از انعقاد این تفاهم نامه تدارک دیده خواهد شد، بتوانیم ضمن حفظ کیان و بنیان خانواده، این هویت را به جهانیان نیز معرفی کنیم.

وی خانواده اصیل یزدی را خانواده‌ای با حداقل چهار فرزند تعریف کرد که در کنار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها زندگی می‌کند و با سرلوحه قرار دادن احترام به آنان، از آنها درس زندگی می‌گیرند.

محی الدینی در بخش دیگری از سخنانش جمعیت را پاشنه آشیل صحبت‌های سالهای اخیر مقام معظم رهبری خواند و گفت: باید گفتمان جمعیت را در همه خانواده‌ها فراگیر کنیم و اعتقاد مدیران به قانون جوانی جمعیت را نیز تقویت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار