برگزیدگان پویش تو هم مصطفایی مشخص شدند

دانش‌آموزان با خلق آثار هنری با حضرت محمد(ص) سخن گفتند

تهران (پانا) - جلسه داوری «پویش تو هم مصطفایی » شامگاه گذشته با حضور داوران این رویداد در موزه معاصر تهران برگزار شدو 50 اثر شایسته دریافت نشان تو هم مصطفایی شدند.

کد مطلب: ۱۴۴۶۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با خلق آثار هنری با حضرت محمد(ص) سخن گفتند

غروب سردیست در نیمه زمستان قرار داریم و سوز و سرما بدن هر انسانی را می‌لرزاند امروز قرار است در موزه هنرهای معاصر داوری جایزه تو هم مصطفایی با حضور داوران این رویداد هنری برگزار شود
برای دیدن فیلمی از جشنواره فیلم فجر به برج میلاد رفته بودم و سپس برای حضور در جلسه داوری داوران رویداد تو هم مصطفایی از برج میلاد به سمت خیابان کارگر و سپس موزه هنرهای معاصر حرکت کردم.
قرار است ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه داوران دورهم جمع شوند تا برگزیدگان بخش دانش‌آموزی جایزه مصطفی که بانام تو هم مصطفایی شناخته می‌شود را مشخص کنند
نزدیک ساعت ۶ عصر به موزه هنرهای معاصر می‌رسم. وارد موزه می‌شوم. نخستین شخصی که می‌بینم نوفرستی مرد نام‌آشنای حوزه تجسمی و روابط عمومی پیشکسوت حوزه هنرهای تجسمی است با او حال و احوالی می‌کنم و از او درباره مکان داوری آثار سؤال می‌پرسم..
با او در حال سخن هستم که معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌بینم روز گذشته در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر با او درباره برگزاری جشنواره تئاتر فجر،جشنواره موسیقی فجر و همچنین تجسمی هم‌صحبت شده بودم.
از یکی از عوامل جشنواره می‌پرسد که آیا داوران آمده‌اند و او در جواب می‌گوید یکی از داوران آمده است و دیگران نیز در راه هستند سالاری در جوابش می‌گوید تا آمدن آن‌ها به نمازخانه خواهد رفت و سپس به جلسه داوری می‌آیم.
داوران که افراد شناخته‌شده حوزه تجسمی نمایشی و حتی سینمایی هستند یک‌به‌یک وارد جلسه می‌شوند در این هنگام علی عمرانی مدیر اجرایی جایزه مصطفی است با داوران به صحبت کردن می‌پردازد.
وی به برگزاری جایزه مصطفی اشاره می‌کند و می‌گوید این جایزه به‌صورت سالانه به برترین‌های جهان اسلام داده می‌شود.
عمرانی یادآور می‌شود در کنار فعالیت‌های علمی جایزه مصطفی برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز تدارک داده‌شده است که می‌توان به برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور و پویش جایزه تو هم مصطفایی اشاره کرد.
وی دغدغه خود و دیگر همکارانش از برگزاری جایزه تو هم مصطفایی را نیز بهره جستن کودکان و دانش‌آموزان از فضایل اخلاقی و رفتاری پیامبر مهربانی می‌داند.

او به داوران حاضر می‌گوید پویش تو هم مصطفایی از اول مهر تا ۱۵ مهر در سامانه شاد و شبکه کودک برگزار شد.
عمرانی یادآور می‌شود هر شب ۵۰ تا ۶۰ هزار دانش‌آموز در سامانه شاد از این رویداد دیدن می‌کردند و مخاطبان بسیاری نیز از شبکه کودک برای دیدن این برنامه استفاده می‌کردند.

عمرانی با اشاره به این مطلب که از جمع ۷۲۰۰ دنبال کننده رویداد پویش تو هم مصطفایی ۴۰۰ اثر دریافت شده است می‌گوید از این ۴۰۰ اثر در مرحله نخست ۱۵۰ اثر انتخاب شد که در ادامه ۵۰ اثر توسط داوران برگزیده خواهد شد.
وی با اشاره به این مطلب که در این رویداد هنری سعی بر رتبه‌بندی کودکان و دانش‌آموزان نداریم عنوان کرد رتبه‌بندی‌ها باعث می‌شود که بر روحیه کودکان و دانش‌آموزان تأثیر منفی بگذارد

وی خاطرنشان می‌کند در فعالیت‌های جایزه مصطفی تلاش است که با کمک مردم رویدادهای علمی و فناوری و هنری را برگزار شود و به همین منظور شبکه بزرگی در خارج از کشور شکل‌گرفته است که شبکه دارد

وی با اشاره به این مطلب که ۵ تا ۶ هزار نفر در خارج از کشور همراه این رویداد علمی فرهنگی هنری هستند عنوان می‌کند می‌خواهیم کودکانمان در رویداد تو هم مصطفایی به دنیای ناشناخته سفر کنند.

در ادامه محمدعلی سیفی یکی از داوران حاضر در این رویداد هنری و علمی با اشاره به برگزاری پویش تو هم مصطفایی عنوان می‌کند جریان‌های علمی و فرهنگی کشور باید از موازی کاری دست بکشند.

وی ادامه می‌دهد باید برای جغرافیایی کشور کارهای فراوان و متفاوتی انجام داد و توسعه فرهنگی و علمی بر مبنای جغرافیا عمل کند

وی خاطرنشان می‌کند متأسفانه ما در سال‌های گذشته از کتاب‌ها کاراکترها و شخصیت پیامبر مهربانی را رها کرده‌ایم و باید کودکان و نوجوانانمان را با خصوصیات رفتاری پیامبر مهربانی آشنا کنیم.

یکی دیگر از داوران حاضر در این رویداد هنری عنوان کرد بیشتر نقاشی‌هایی که بچه‌ها به تصویر کشیدند نشان می‌دهد درکشان از حضرت محمد صلی‌الله این است که او پیامبر مهربانی است

وی خواستار این موضوع شد که در رویدادهای آینده در جمع داوران کودکان و نوجوانانی باشند که به‌عنوان داور آثار هم‌نسلان خود را مورد داوری قرار می‌دهند

احمدرضا معتمدی یکی دیگر از داوران این پویش می‌گوید تو هم مصطفی هستی رویدادی است که به‌صورت بالقوه می‌تواند کودکان و نوجوانان ما را با پیامبر مهربانی آشنا کند و باید این اتفاق بالفعل شود تا آن‌ها نیز بدانند می‌توانند مصطفاهای نسل خود شوند
وی خاطرنشان می‌کند باید در مباحث مسائل کودکی و دین اساتید کارشناسان و صاحبان نظر به یک اتفاق‌نظر برسند تا در آینده اتفاقات جدی پدید آید

سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به برگزاری این رویداد عنوان کرد امروز شاهد اخلاص کودکان و نوجوانانی هستیم که آثاری خود را در لاله حضرت محمد به این رویداد هنری ارسال کردند
وی عنوان کرد کار مدیران و عوامل جایزه مصطفی بسیار سخت است زیرا آن‌ها یک کار دلی انجام می‌دهند
در ادامه این مراسم داوران به تماشای آثار نشستند و از میان آثار ۵۰ اثر را انتخاب کردند که این ۵۰ اثر برگزیدگان جایزه تو هم مصطفایی خواهد بود.
جایزه مصطفی، یک جایزهٔ علم و فناوری ایرانی است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. این جایزه به نام محمد بنیان‌گذار اسلام و به دلیل تأکید بسیار او بر علم‌آموزی، به نام یکی از القاب او، مصطفی، به معنای برگزیده نام‌گذاری شده است.
.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار