معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش:

نگاه ‌به آموزش و پرورش باید تربیتی باشد نه اقتصادی

‌تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد هر مخلوقی به دنبال دو عامل است یکی بقا و دیگری کمال، که همه مخلوقات به درجه‌ای از کمال می‌رسند.

کد مطلب: ۱۴۴۶۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نگاه ‌به آموزش و پرورش باید تربیتی باشد نه اقتصادی

همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی کنگره شهدای دانش‌آموزی آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران به میزبانی دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه و با حضور علی فرهادی، معاون وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، پارسا، معاون مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این کنگره ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: هر مخلوقی به دنبال دو عامل است یکی بقا و دیگری کمال، که همه مخلوقات در نهایت به درجه ای از کمال می‌رسند، اما عامل دیگر، که بقاء و به‌روزی است؛ معنای آن این است که مخلوق در اوج از آن نعمتی که در اختیارش قرار داده شده استفاده لازم را بکند و اگر کسی بتواند بهره‌وری عمرش را بالا ببرد به سمت کمال حرکت کند که به فرموده: قرآن کریم فقط شهدا هستند که به بالاترین سطح از بهره‌وری در زندگی می‌رسند.

فرهادی با اشاره به آیه قرآن که فرمود وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ گفت: شهدا در نزد خداوند زنده‌اند و روزی می‌خورند و خداوند راجع به هیچ گروهی جز شهدا این تعریف را نداشته است‌.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت‌: حاج قاسم سلیمانی به ما یاد داد که اگر بخواهیم شهید شویم باید شهید زندگی کنیم که امیدوارم خداوند مارا از دسته شهیدان قرار دهد.

علی فرهادی معاون وزیر در ادامه گفت: این شهدا در دامان نهاد مقدس خانواده و آموزش و پرورش تربیت شده‌اند لذا لازم است نگاه ما به آموزش و پرورش تربیتی باشد نه اقتصادی.

فرهادی معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان افزود: ستون اصلی خانواده مادر است و دشمن به دنبال آسیب زدن به مقام زن می‌باشد لذا باید مراقب بود که مقام ارزشمند و قابل احترام زن خدشه‌دار نشود و به همین دلیل شهدا تاکید زیادی بر رعایت حجاب داشته‌اند.

در پایان برنامه؛ با حضور حسن فرازنده خالدی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲، اعضای شورای معاونین منطقه، معاون اجتماعی، فرهنگی شهرداری، رئیس پایگاه بسیج شهید باهنر منطقه و مدیران مدارس از خانواده های معزز شهدا تقدیر شد.

خبرنگار: محدثه بابادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار