واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا:

انقلاب اسلامی همواره به دنبال تصمیم سازی مردم است

گروه های سیاسی باید منافع و مطالبات مردم را دنبال کنند

تهران (پانا) - یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت انتخابات در دنیا به نمایش شبیه است اما در کشور ما یک واقعیت عینی است که شاهد آن هستیم. انقلاب اسلامی به دنبال نمایش نبوده است بلکه به دنبال تصمیم سازی مردم بوده است.

کد مطلب: ۱۴۴۶۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی همواره به دنبال تصمیم سازی مردم است

فاطمه بیک‌پور - امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: «نماد انقلاب اسلامی این است که مردم در سرنوشت خود شریک هستند و با حضور در انتخابات مختلف در پیشرفت و سرنوشت کشور سهیم باشند و سرنوشت خود را خودشان رقم بزنند.»

وی افزود: «برخی افراد که اصولا افرادی هستند که همواره ناسپاسی می‌کنند، نسبت به این موضوعات نظر منفی دارند. در صورتی که در دنیای امروز به خصوص در اروپا و آمریکا نمایش آزادی وجود دارد. وقتی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا انجام می‌شود، این مردم نیستند که تعیین می‌کنند نتیجه انتخابات چه باشد بلکه سناتورها نتیجه انتخابات را تعیین می‌کنند.»

این فعال سیاسی بیان کرد: «انتخابات در دنیا به نمایش شبیه است اما در کشور ما یک واقعیت عینی است که شاهد آن هستیم. انقلاب اسلامی به دنبال نمایش نبوده است بلکه به دنبال تصمیم سازی مردم بوده است.»

واعظ آشتیانی اضافه کرد: «افراد با سلایق مختلف کاندیدا می‌شوند اما این بدان معنا نیست که هرکسی با پیشینه و عملکردی منفی نامزد شود؛ این نشانه آزادی و دموکراسی نیست.»

وی ادامه داد: «مقام معظم رهبری همواره تاکیدشان بر حضور حداکثری است امروز نیز در فرمایشاتشان خواص را مورد تاکید قرار دادند. خواص تنها در سیاسیون نیستند بلکه دانشگاهیان و نظامیان و مطبوعاتی‌ها نیز شامل خواص می‌شوند که باید با فهم مسائل و شناخت نسبت به مسائل عمل کنند و در عین حال هشدار رهبری این بود که دشمن روی خواص سرمایه گذاری می کند و آنها باید مراقب باشند و عاقبت خود را به چرب زبانی و شیرینی دنیا نفروشند. خواص باید نقش شتاب دهندگی داشته باشند.»

وی با بیان اینکه نیروهای وفادار به انقلاب سخنانشان باید کاملاً شفاف و روشن باشد، گفت: «همه خواص باید تلاش کنند که انتخابات هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.»

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: «جریان اصلاحات فراموش شده است و خودشان می‌دانند که اقبالی ندارند. حتی اگر شورای نگهبان تمام افراد این جریان را تایید می‌کرد، باز هم در انتخابات شرکت نمی‌کردند چرا که مردم اقبالی به آنها ندارند و عقلانیت برایشان مهم است. مردم پی برده‌اند که سیاسی بازی نتوانسته گره‌ها را باز کند. باید افرادی انتخاب شوند که منافع مردم را دارای اولویت بداند. گروه های سیاسی باید منافع و مطالبات مردم را دنبال کنند نه اینکه منویات و نگاه‌های خود را فارغ از مطالبات مردم پیگیری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار