جام ملت‌های آسیا۲۰۲۳؛

معرفی مدعیان فتح جام هجدهم؛ کره غول‌گش مقابل اردن شگفتی‌ساز

مهدوی: ایران لیاقت حضور در فینال و طلسم شکنی بعد از چهار دهه را دارد

تهران (پانا) - قطار جام هجدهم در آستانه توقف در ایستگاه نیمه‌نهایی قرار دارد و جدال تیم ملی فوتبال ایران-قطر و اردن - کره‌جنوبی، در 19 بهمن فینالیست‌های این دوره از جام ملت‌ها را معرفی خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
معرفی مدعیان فتح جام هجدهم؛ کره غول‌گش مقابل اردن شگفتی‌ساز

اردن شگفتی‌ساز بروی کاغذ بازنده دیدار با کره‌ای هاست، ولی در جام شگفتی‌ها، هیچ تیمی از پیش مقابل قدرت‌های فوتبال جهان بازنده نخواهد بود.

نخست به بیان عملکرد تیم ملی فوتبال ایران، تا دیدار نیمه نهایی مقابل قطر می‌پردازیم؛

*یوزهای ایرانی در کمین فتح جام هجدهم

شاگردان امیر قلعه نویی در گروه C در گام اول تیم فوتبال فلسطین را با نتیجه ۴ بر یک شکست دادند، هنگ کنگ ناشناخته در مقابل ایران هم حرفی برای گفتن نداشت و مغلوب یزوهای ایرانی شد. امارات هم مقابل تیم بزرگ و با انگیزه ایران، حرفی برای گفتن نداشت و با شکست مقابل ایران، تنها به سکویی برای صدرنشینی ایران در این گروه تبدیل شد.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی، بازی پر حاشیه‌ای را در مقابل سوری‌ها تجربه کردند و اخراج مهدی طارمی، باعث شد تا در ضیافت پنالتی تیم فوتبال سوریه از گردونه این رقابت‌ها خارج شود. ژاپن به عنوان گران‌ترین تیم جام هجدهم، با برخورداری از به اصلاح قطاری از لژیونرهای شاغل در لیگ‌های معتبر اروپایی، مقابل غیرت و تعصب فوتبالیست‌های ایران، سر تعظیم فرود آورد، علیرضا جهانبخش، آخرین فشنگ مسلسل اردوگاه یوزهای ایرانی برای زدن تیر خلاص بر پیکر ژاپنی‌ها بود.

انتقاد بسیاری از کارشناسان بود؛ اما در دیدار با ژاپن به خصوص در ۴۵ دقیقه دوم، این روند تغییر کرد و بازی بی‌نقص و شجاعانه ملی‌پوشان برابر سامورایی‌ها موجب شد، تا ایران با اقتدار این مدعی را کنار زده تا خود را به نیمه‌نهایی برساند.

*قطر،‌مدافع عنوان قهرمانی

قطر میزبان در گروه A با تیم‌هایی تاجیکستان، چین و لبنان هم‌گروه بود. شاگردان مارکز لوپز، لبنان، تاجیکستان و چین را به ترتیب از پیش رو برداشت ودر مرحله یک هشتم نهایی، تیم فوتبال فلسطین را شکست داد. قطری‌ها در نیمه نهایی، ازبکی‌های سوار بر موج بی دقتی را در طوفان میزبانی و به لطف میزبانی غرق کردند.

قطری‌ها که در سال‌های اخیر به ستون‌های خیمه میزبانی رویدادهای مهم فوتبالی جهان، از جام جهانی تا مهمترین رویداد فوتبال قاره کهن تبدیل شده‌اند، در هفدهمین جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، ژاپنی که در مقابل یوزهای ایرانی شکار شد را شکست داد و در این پیکارها بر بام آسیا ایستاد.

کره جنوبی؛ آخرین بازمانده از شرق آسیا

شرق آسیا، در زیر سایه شگفتی‌سازی‌ها در جام هجدهم قرار دارد، چینی‌ها که شکستن زودهنگام در این رقابت‌ها را تجربه کردند، هنگ کنگ ناشناخته هم در این پیکارها، یکی دیگر از حذف شده‌های شرق آسیا بود، سامورایی‌ها هم که شمشیر را برای رقبا در مسیر فتح جام هجدهم از رو بسته بود، در بیشه شجاعت و انگیزه یوزهای ایرانی در این رویداد مهم قاره کهن شکار شدند و نتوانستند، ناکامی فینال جام هفدهم را در این رقابت‌ها جبران کنند و به کشور خورشید صبحگاهی در غروب فوتبال ژاپن در آسیا بازگشتند.

شاگردان یورگن کلیزمن که با حذف عربستان و استرالیا، رسم غول کشی را به راه انداخته‌اند، دنبال قطع نوار تاریخ‌سازی اردنی‌ها در جام هجدهم هستند. تیم فوتبال کره جنوبی، بازی آسانی مقابل اردنی‌ها نخواهد داشت.

اردن، شگفتی‌ساز کوچک در بین مدعیان آسیا

لشکر اردنی‌ها از سرزمین گمشده غرب آسیا، به نزدیکی اردوگاه چشم‌بادامی‌های قاره کهن رسیده است، جایی که جدال غول‌کش‌ها و شگفتی‌سازها، تکلیف یکی از فینالیست‌های جام هجدهم را مشخص خواهد کرد.

شاگردان حسین عموته از عمق تیم‌های سوم در دور گروهی این مسابقات، به لطف امتیاز بهتر در قیاس با تیم‌های برتر سوم این جام، به ساحل مرحله یک هشتم نهایی این جام رسیدند و بعد از تساوی ۲ بر ۲ مقابل کره‌جنوبی، در مرحله نیمه نهایی هم باید در مقابل کره‌ای‌ها صف آرایی کنند.

۱۷ بهمن، اردن باید در ورزشگاه احمد بن‌علی رو در روی کره‌جنوبی قرار بگیرد.

تیم ملی فوتبال ایران، هم از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به مصاف قطر میزبان خواهد رفت.

بازگشت مهدی طارمی، برگ برنده ایران، مقابل قطر

دیدار نهایی جام هجدهم هم طبق برنامه، از ساعت ۱۸:۳۰ روز ۲۱ بهمن در ورزشگاه لوسیل آغاز خواهد شد.

محمد رضا مهدوی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با پانا، در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال ایران _ ژاپن، اظهار کرد: «فوتبالیست‌های ایران، نمایشی قدرت‌مندانه مقابل ژاپنی‌ها به راه انداختند و بایک بازی خوب و درگیرانه این تیم مدعی را شکست دادند،»

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: «از الآن دیگر نباید به بازی با ژاپن فکر کنیم، چون اتفاقات این بازی در همان مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید و باید به دنبال شکست قطری‌های میزبان باشیم.»

مهدوی تأکید کرد: «بازی با قطر جدال مرگ و زندگی است، زیرا تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار به دنبال شکستن طلسم چند دهه ناکامی در فتح جام این پیکارهاست، از طرفی هم قطری‌ها دنبال دفاع از عنوان قهرمانی جام هفدهم هستند.»

کارشناس فوتبال کشورمان بیان کرد: «بازگشت مهدی طارمی، برگ برنده ایران، مقابل قطر است و به نوعی این دیدار می‌تواند با گلزنی طارمی همراه باشد و کارت قرمز بازی مقابل سوریه را جبران کند.»

مهدوی با اشاره به اینکه با حضور علیرضا بیرانوند و پنالتی گیری‌های این دروازه بان ایران، خیالمان از سنگر تیم ملی فوتبال راحت است، تصریح کرد: «مدافعین تیم هم باید در این دیدار شش دانگ به دنبال دفاع از دروازه تیم ملی باشند.»

مقابل قطر هم تکیه‌گاه تیم لژیونرها هستند

کارشناس فوتبال کشورمان با تأکید براینکه همانند بازی‌های قبل در این دیدار هم تکیه‌گاه تیم به لژیونرهاست، اضافه کرد: «سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در کنار مهدی طارمی، نمایشی عالی در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌ها داشتند.»

مهدوی اظهار داشت: «امیدواریم تیم ملی فوتبال ایران، بعد از دهه‌ها ناکامی، بتواند فاتح این دوره از جام ملت‌ها شود.ایران لیاقت حضور در فینال و طلسم شکنی بعد از چهار دهه را دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار