دوازدهمین دوره نمایشگاه‌‌های «مدرسه انقلاب» افتتاح شد

تهران (پانا) - دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب با محوریت روایت دوگانه استعمار و استقلال از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۳۰ بهمن ماه در سراسر کشور و به صورت نمادین در مدرسه دخترانه فرهنگ شهید مرادی، افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دوازدهمین دوره نمایشگاه‌‌های «مدرسه انقلاب» افتتاح شد

آیین افتتاح نمایشگاه مدرسه انقلاب به صورت نمادین در مدرسه دخترانه فرهنگ منطقه ۵ تهران با حضور حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری؛ نماینده مقام معظم رهبری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و با آغاز ایام دهه مبارک فجر برگزار شد.

هر ساله مدارس متوسطه، افتتاحیه مدرسه انقلاب را در ایام دهه فجر جشن می گیرند. دانش آموزان مدرسه فرهنگ، در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و سال ۹۸ در این جشن، میزبان محمد جواد حاج علی اکبری؛ نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و مسئولین وزارتی آموزش و پرورش و اداره کل و مسئولین منطقه ۵ آموزش و پرورش تهران بودند.

نمایشگاه مدرسه انقلاب، روایت دیروز، امروز و فردای انقلاب است و تاریخ استعمار، استقلال خواهی مردم ایران، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و ضرورت شرکت در انتخابات از مهم‌ترین موضوعات غرفه‌های نمایشگاه مدرسه انقلاب است.

در این مراسم، بعد از خیر مقدم به حاضرین و نشست صمیمی با خانواده شهیده فائزه رحیمی و افتتاح مدرسه انقلاب توسط حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، از حاضرین دعوت شد تا از غرفه ها دیدن کنند و دانش آموزان روایتگر این غرفه ها بودند.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره نام شهدا، گفت: این مدرسه با یاد شهید مرادی ساخته شد که علیه استعمار و استکبار مبارزه کرد اما این مدرسه باز هم با تقدیم شهید رحیمی خاطره ساز شد که قبل از اینکه دوره معلمی خود را تمام کند تبدیل به معلم و الگو تاثیر گذار برای دانش آموزان شد.

وی با بیان اینکه حضور این شهدا و خانواده‌های شهدا موجب رونق نمایشگاه مدرسه انقلاب است، افزود: دانش آموزان هم ارائه‌های بسیار خوبی در این برنامه داشتند. دانش آموزان با قدرت و تسلط کافی و پذیرفتن حقایق تاریخی که از روی مطالعه دقیق آنها است، توانستند تاثیر گذار باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز در جهان شاهد آن هستیم که آرمان فلسطین گسترش یافته است. باید خدا را شکر کنیم که در سایه قرآن و اهل بیت و گسترش انقلاب اسلامی در ایران، نه تنها به اهداف خود و به قله‌های پیشرفت خواهیم رسید که در عملیات سنگین شناختی دشمن هم موفق خواهیم بود.

زیبا زعفری؛ مدیر دبیرستان فرهنگ در مورد این آیین گفت: به یمن شهیده فائزه رحیمی، شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، که فارغ التحصیل این مدرسه بوده و نقش بسیار فعال و پرشوری در مدرسه انقلاب ما در سال ۹۸ داشته و غرفه دار این نمایشگاه بوده، حاج آقا علی اکبری نماینده محترم ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی، افتخار دادند به برکت نام شهیده فائزه رحیمی، در این مدرسه حضور داشته باشند و در آیین افتتاح مدرسه انقلاب که در سراسر کشور در مدارس برگزار می شود، در کنار دانش آموزان این مدرسه باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار