مسابقات ورزشی تمرینی برای زندگی در جامعه است

نیشابور (پانا) - مربی درس تربیت بدنی آموزشگاه شاهد سردار شهید قاجاریان در حاشیه برگزاری فینال مسابقات ورزشی هندبال دانش آموزی شهرستان نیشابور بیان کرد مسابقات ورزشی تمرینی برای زندگی دانش آموزان در جامعه آینده به حساب می‌آید.

کد مطلب: ۱۴۴۵۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات ورزشی تمرینی برای زندگی در جامعه است

محمد اردمه با اشاره به کسب مقام دوم شهرستان توسط تیم هندبال شاهد سردار شهید قاجاریان و پیروزی ۱۰ بر ۹ دبیرستان ابوریحان بیرونی گفت: اهداف درس تربیت بدنی به سه دسته ی کلی اهداف روانی و حرکتی، اهداف شناختی، اهداف عاطفی و اجتماعی تقسیم می شود.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی دانش آموزی هم در ذیل همین اهداف برگزار می شود، دانش آموزان وقتی که در مسابقات شرکت می کنند در تیم قرار می گیرند و باید در قالب یک تیم برای پیروزی مبارزه کنند و این باعث افزایش مهارت کارتیمی در دانش آموزان می‌شود.

محمد اردمه تصریح کرد: همچنین دانش آموزان طعم برد و باخت را در مسابقات می چشند و متوجه می شوند همیشه برد نیست و بعضی وقت ها باخت هم سر راه آنها قرار می گیرد که این اتفاق باعث می‌شود وقتی در زندگی به مشکلی برخورد کردند به سادگی از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل نشوند زیرا در سنین نوجوانی آموخته اند دنیا همیشه بر طبق مراد آنها نیست.

وی در آخر افزود: اگر دانش آموزان از همین سنین آموزش ببینند که شکست ها و ناخواسته ها پله هایی برای رسیدن به موفقیت است دیگر هیچگاه نگران مشکلاتی که برای آنها پیش می آید نیستند و دچار مشکلات روحی و روانی نمی‌شوند.

دانش آموز خبرنگار: سجاد سرداری نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار