آذربایجان شرقی، به‌عنوان دبیرخانه دایمی سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی کشور انتخاب شد

تبریز (پانا) - رئیس اداره کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش کانون های فرهنگی و تربیتی را محل برگزاری رویداد های جذاب فرهنگی و هنری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان شرقی، به‌عنوان دبیرخانه دایمی سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی کشور انتخاب شد

سید علی سیدی از طریق ویدئو کنفرانس در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی آذربایجان شرقی گفت: امروز نگاه حوزه ستاد به کانون های فرهنگی و تربیتی نگاه حمایتی و پشتیبانی است و لذا کانون های فرهنگی و تربیتی مرکز خدماتی، رفاهی و تفریحی نیستند بلکه مرکز آموزشی هستند به معنا ارائه خدمات صرف به دانش آموز در خصوص انجمن ها، برنامه جوانه ها، کارگاه های مهارتی و برنامه های عمومی است.

وی ادامه داد: در بحث طرح تحولی کانون های فرهنگی و تربیتی که ۲ سال است که انجام این طرح شروع شده است که در این راستا کانون های فرهنگی و تربیتی محل برگزاری رویداد های جذاب فرهنگی و هنری هستند که یکی از مواردی که در این طرح اهمیت بسیاری داشت استفاده از ظرفیت درون سازمانی است چرا که مجموعه ای یا کانونی موفق است که مدیر آن مجموعه موفق، دغدغه مند، پای کار و هنرمند باشد اگر مدیر کانون از این ویژگی ها و شاخص ها برخوردار باشد قطعا بهترین نتیجه را بدست خواهد آورد و از چیزی که قابل استفاده نیست یک چیز با ارزش خواهد ساخت.

سیدی اظهار کرد: یک کانون و یک مدیر در یک استان، یک شهر و یک منطقه می‌تواند به اندازه قابل توجهی تاثیرگذار باشد و لذا مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی باید ارتباط قوی و دقیق با مدارس داشته باشند چرا که دانش آموزان رکن اصلی کانون ها هستند و اگر نباشند آن موقع کانونی هم وجود نخواهد داشت.

رئیس اداره کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیر کانون مدیر یک مدرسه نیست بلکه مدیر یک منطقه است و لذا در این راستا باید حتما مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی در تمام برنامه های مدارس حضور داشته باشند تا دانش آموزان آشنایی کامل نسبت به برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و تربیتی داشته باشند.

وی اذعان کرد: استفاده از دانش آموزان برگزیده جشنواره های فرهنگی و هنری اهمیت زیادی دارد چرا که در این راستا وقتی دانش آموزی در هر محوری توانسته رتبه های برتر را ازآن خود کند حتما قابلیت ارائه بهترین ایده ها را در هر زمینه ای دارد که در این خصوص مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی تا حد امکان باید از آن دانش آموزان به عنوان یاور مربی در برنامه ها استفاده کنند چرا که قطعا بهترین نتایج در مدت زمان بسیار کم بدست خواهد آمد.

سیدی گفت: کانون های فرهنگی تربیتی در بطن و بدنه آموزش و پرورش قرار دارند و می‌توانند در انجام فعالیت های فرهنگی و هنری اقدامات متفاوتی انجام دهند و لذا در خصوص جشنواره کارینو نیز این جشنواره امسال متفاوت تر از سال های دیگر قرار است که برگزار شود چرا که در ۲ بخش مدیران و دانش آموزان برگزار خواهد شد که در بخش مدیران باید مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی ایده های برتر، ابتکارات، تجربیات و کار ویژه هایی که در برنامه جوانه ها، انجمن ها و گروه ها جهادی انجام داده اند را در قالب یک فیلم به دبیرخانه مشخص شده ارسال کنند که در این راستا ایده بهتر و تجربیات برتر معیار و ملاک این جشنواره است.

رئیس اداره کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش افزود: در بخش دانش آموزی نیز با تصمیم گیری ها و همکاری های ویژه ۸ رشته برای این بخش در نظر گرفته شده تا بتوانیم یک اصل جدید دانش آموزی با شبکه سه، امید و پویا انجام داده و شروع کنیم که در این زمینه نظر بر این شد تا همه مدیران، کارشناسان و مربیان در سایت با عنوان مربی تعریف شوند که نقش پشتیبان و تسهیلگر را خواهند داشت چرا که همه کانون ها مربی متخصص و فنی ندارد و اگر هم داشته باشند از تخصص کافی برخوردار نیستند.

وی در خصوص انجمن های ۲۲ گانه کانون های فرهنگی و تربیتی اظهار کرد: بحث انجمن های ۲۲ گانه کانون های فرهنگی و تربیتی بسیار جدی است چرا که نقش مهمی را ایفا می‌کنند به این دلیل که دانش آموزانی که در هر کدام از این انجمن ها عضو هستند با همکاری که دارند می‌توانند به عنوان بازوی مدیریتی برای مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی باشند.

سیدی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقدامات و برنامه هایی که در این خصوص طراحی و انجام گرفته در آینده ای نه چندان دور شاهد بهترین اتفاقات و رویداد ها در این زمینه باشیم.

حمیده اسحاقی نیز در این جلسه گفت: کانون های فرهنگی و تربیتی یکی از فضا های پرورشی برای مهارت آموزی و تربیت درست دانش آموزان می‌باشد
سرپرست اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان گفت: باتوجه به اهمیت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و تربیتی ،استان آذربایجان شرقی با ابلاغ وزارت به عنوان دبیرخانه دایمی سالروز تاسیس کانون های فرهنگی کشور انتخاب شد.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار