استرداد 6 متهم کلان اقتصادی به کشور

تهران (پانا) - رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری و استرداد 6 متهم کلان اقتصادی به کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
استرداد 6 متهم کلان اقتصادی به کشور

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مجید کریمی با تبریک آغاز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پلیس بین‌الملل فراجا با همکاری پلیس یکی از کشورهای همسایه 6 تن از کسانی که به اتهام کلاهبرداری کلان تحت تعقیب مراجع قضائی کشورمان بودند را دستگیر و به کشور مسترد نمود.

وی در تکمیل این خبر افزود: دو تن از متهمان مسترد شده، از طریق ثبت شرکت های صوری و بارگذاری اسناد غیرواقعی در سامانه تخصیص ارز، اقدام به ثبت سفارش واردات کالا کرده و بدون آنکه اقدامی جهت واردات کالا نمایند، ارزهای دریافتی را در بازار آزاد فروخته و مبالغ حاصله را به حساب های شخصی واریز و به نفع خود به مصرف رسانده‌اند.

رئیس پلیس بین الملل فراجا اظهار کرد: یکی دیگر از افراد مسترد شده با استفاده از چک های سرقتی و همچنین از طریق صدور چک های بلامحل، اقدام به خرید فرش‌های نفیس و گرانبها از کسبه بازار نموده بود. متهم دیگر با فروش 18 واحد آپارتمانی یک مجتمع مسکونی در یکی از مناطق تهران به بیش از 40 نفر مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود.

این مقام انتظامی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص اتخاذ اقدامات احتیاطی در معاملات خود خاطر نشان کرد: متهمان مذکور پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بودند که به محض دریافت اوراق قضائی مربوطه، مراتب در دستور کار پلیس بین الملل فراجا قرار گرفت و با اقدامات فنی و حقوقی صورت گرفته، سازمان اینترپل علیه شان اعلان قرمز(وانتد بین المللی) صادر نمود و همه متهمان در یکی از کشورهای همسایه ردیابی، شناسایی و بازداشت شدند.

سردار کریمی بیان کرد: متعاقبا با هدایت اطلاعاتی- عملیاتی پلیس بین الملل فراجا و رایزنی های صورت گرفته با مقامات پلیسی کشور مورد نظر در چارچوب دیپلماسی انتظامی، متهمین روز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و تحویل مقامات قضائی ذیصلاح شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار