مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران به پانا خبر داد:

تبدیل وضعیت 34 هزار نفر از ایثارگران در وزارت آموزش‌وپرورش

پرونده تبدیل وضعیت حدود ۳ هزار نفر از ایثارگران منتظر تعیین تکلیف قانونی و ابلاغ سازمان اداری و استخدامی است

تهران (پانا)‌ - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران از تبدیل وضعیت 34 هزار نفر از ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۳۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل وضعیت 34 هزار نفر از ایثارگران در وزارت آموزش‌وپرورش

زهرا مظفر در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یکی از پیشتازترین دستگاه‌ها در تبدیل وضعیت ایثارگران بوده است، اظهار کرد: «‌براساس بند «د» تبصره 20 بودجه 1400، تبدیل وضعیت ایثارگران به دستگاه‌ها ابلاغ شد‌. این تبدیل وضعیت مشمول افرادی می‌شد که به‌صورت نیروهای شرکتی، پیمانی و قراردادی بودند و این‌ها هر کدام به نوبه خود تبدیل وضعیت می‌شدند. اما در آموزش و پرورش فقط نیروهایی مشمول این قانون می‌شدند که طرف قرارداد با موسسات تحت خرید خدمات آموزشی بودند، همچنین آن‌هایی که الزاما در مهرماه 1399 سر کار بودند و فعالیت‌شان تا پایان اسفند 1400 ‌استمرار داشت؛ یعنی اگر فعالیت‌شان منقطع شده باشد این قانون مشمول آن‌ها نمی‌شد.»

وی ادامه داد: «تمام افرادی که مشمول بودند اقدام لازم درباره آن‌ها صورت گرفت و حدود 26 هزار نفر در سال 1400 تبدیل وضعیت شدند که شامل هم نیروهای شرکتی، نیروهای قراداری به پیمانی و پیمانی به رسمی شد. در سال 1401 هم بیش از 8 هزار نفر مشمول قانون شده و تبدیل وضعیت شدند.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه‌ عده‌ای برای تبدیل وضعیت اما در ‌انتظار قانون هستند، اضافه کرد: «دیوان عدالت اداری شروطی از قبیل بیمه‌پردازی و انعقاد قرارداد را باطل کرد. بنابراین حقی برای ایثارگران ایجاد شد مبنی بر اینکه آن‌هایی هم که در سال 1400 سر کار بودند مشمول تبدیل وضعیت می‌شدند. اما این رای دیوان عدالت اداری را سازمان اداری و استخدامی ابطال کرد و هنوز به دستگاه‌ها ابلاغ نشده است.»

مظفر تصریح کرد: «در آموزش و پرورش، اکنون حدود 3 هزار نفر منتظر این هستند که اگر دیوان عدالت اداری با سازمان اداری و استخدامی به نتیجه برسند‌، پرونده‌های آن‌ها در صف تبدیل قرار خواهد گرفت.»وی با بیان این‌که این موضوع در ‌بودجه 1402 هم نیامده است، گفت: «‌افرادی را داریم که مدارک ایثارگری خود را بعد از اسفند 1401 یعنی در فرودین 1402 به بعد تحویل دادند‌. این‌ها ایثارگرانی هستند که مشمول بودند یعنی سر کار بودند ولی مدارک خود را در سال 1402 تحویل داده‌اند، درباره این افراد، منتظر ابلاغ قانون هستیم. این‌ افراد از قبل یعنی سال‌های 99 و 1400 و 1401 سر کار بوده‌اند اما مدارک خود را بعدا تحویل داده‌اند؛ ما در مورد این افراد ‌منتظر هستیم که اگر این موضوع رفع تکلیف شود و موانع قانونی برطرف شود تبدیل وضعیت آن‌ها انجام خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار