معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد؛

پلمب 4038 مرکز غیرمجاز فعال در حوزه درمان در 9 ماهه اول سال جاری

تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت از پلمب 4038 مرکز غیرمجاز فعال در حوزه درمان در 9 ماهه اول سال جاری، خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
پلمب 4038 مرکز غیرمجاز فعال در حوزه درمان در 9 ماهه اول سال جاری

به گزارش وبدا، سعید کریمی، در همایش کشوری "قوانین حقوقی مرتبط با نظارت بر سلامت" که با حضور مدیران و روسای ادارات نظارت بر درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه حوزه نظارت، یکی از مهمترین و درعین حال سخت ترین بخش های معاونت درمان است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم، رویکرد ما نسبت به حوزه نظارت از حالت جزیره ای و تصمیم گیری های محدود به وزارتخانه، تغییر روش پیدا کرد و به این منظور، از خرداد ماه سال گذشته قرارگاه نظارت بر سلامت در وزارت بهداشت با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سطح تهران، دادستانی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان نظام پزشکی، دادسرای جرایم پزشکی، بازرسی، حراست، سازمان غذا و دارو، معاونت حقوقی و سایر ذینفعان حوزه سلامت تشکیل شد و مقرر شد که متناظر با آن، در تمامی استان ها این قرارگاه شکل گیرد.

وی، حوزه پیشگیری را یکی از موضوعات مهم معاونت درمان عنوان و بیان کرد: در زمینه پیشگیری نیز همایش ها و جلسات آموزشی زیادی برگزار شده است.

کریمی، روش های جدید نظارت، سامانه نظارت و ثبت آن، خوداظهاری و اعتباربخشی را از دیگر موضوعات مهم در حوزه درمان عنوان کرد و افزود: قبلا اعتباربخشی فقط در مورد بیمارستان ها و مراکز درمانی بزرگ انجام می شد، اما این اقدام در مورد مراکز جراحی محدود نیز انجام شد و اعتباربخشی درمانگاه ها و مراکز کوچک تر نیز در دستور کار است.

لزوم اصلاح قوانین برخورد با افراد پزشک نماوی با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین برخورد با افراد پزشک نما، تصریح کرد: طبق قانون افرادی که در امور درمانی مداخلات غیرمجاز انجام می دهند، فقط جریمه مالی می شوند، بنابراین مجازات ها بازدارنده نبود و نیاز به اصلاح داشت که لایحه اصلاح شده، تنظیم شد و در کمیسیون های دولت نهایی شده و به زودی به مجلس ارسال می شود. در لایحه اصلاح شده، حبس درجه 6 و ضبط اموال فرد خاطی و سایر مجازات های سختگیرانه، مورد ملاحظه قرار گرفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه، بر لزوم تشکیل جلسات قرارگاه در استان ها تاکید کرد و گفت: در 9 ماهه اول سال جاری، 4038 مرکز غیرمجاز پلمب شده است که رقم بالایی بوده و باید با متخلفان برخورد سختگیرانه و بازدارنده صورت گیرد، چراکه این افراد جان و سلامتی مردم را به خطر می اندازند، در اینگونه موارد هیچگونه رافت و بخششی درکار نخواهد بود.

کریمی خطاب به مدیران و روسای ادارات نظارت بر درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، تاکید کرد: درخصوص مراکز غیرمجاز و افراد پزشک نما بسیار حساس و دقیق باشید و چنانچه گزارشی دریافت کردید، بلافاصله پیگیری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار