مسابقات «دریچه‌ای به سوی ائمه اطهار» برگزار شد

تهران (پانا) - مسابقات قرآن، عترت و نماز با عنوان دریچه‌ای به سوی ائمه اطهار و با محوریت قرآن و اولیای خدا در دبیرستان محمد عاصمی منطقه ۹ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات «دریچه‌ای به سوی ائمه اطهار» برگزار شد

مسابقات قرآن و عترت مرحله منطقه‌ در دبیرستان محمد عاصمی منطقه ۹ در رشته‌های تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، انشای نماز، دعا‌خوانی، نهج البلاغه و احکام برگزار شد‌. بسیاری از این رشته‌ها به صورت ارائه کنفرانس بوده و دانش‌آموزان چکیده‌ای از مطالب خود را به صورت گویا و شیوا بیان کردند.

در بخش صحیفه‌ سجادیه، متسابقین با ارائه‌ای از زندگی‌نامه امام سجاد علیه‌السلام و توضیحی از بخش مورد نظر کتاب صحیفه سجادیه، به بررسی موضوعات و دعاهای مختلف در این کتاب ارزشمند پرداختند.

در بخش نهج‌البلاغه نیز قسمت‌هایی از نهج‌البلاغه را به زبان ساده بیان کرده و در یک کنفرانس هفت دقیقه‌ای سعی بر آن داشتند تا راه و روش امیرالمومنین علی علیه السلام را در زندگی خود پیاده کنند.

سپس در بخش احکام، دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با حدود احکام الهی و دین مبین اسلام، آن را برای همکلاسی‌ها و دوستان خود بازگو و معرفی کردند.‌ در قسمت جذاب دعا‌خوانی، دانش‌آموزان با صدایی دلنشین و صوتی زیبا، به خواندن زیارت عاشورا پرداختند. در بخش‌های دیگری مثل گفتمان مهدوی، دانش‌آموزان با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آشنا شده و به معرفی ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن حضرت و مسائل مربوط به دوران غیبت ایشان پرداختند.

‌در نهایت در قسمت تفسیر قرآن کریم با توجه به مقطع تحصیلی و متناسب با هر پایه، دانش‌آموزان آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرده و سپس ترجمه، توضیح و تفسیر آن را به نقل از منابع تعیین شده، بیان کرده و با نقل قول‌هایی از ائمه اطهار و بزرگان دین اسلام، ارائه کنفرانس خود را جذاب‌تر کردند. در قسمت انشای نماز نیز متسابقین با نوشتن انشایی درباره موضوع نماز، به آشنایی و نزدیکی و انس بیشتر با نماز پرداختند.

‌هدف از برگزاری این مسابقات، آشنایی دانش‌آموزان با راه و رسم درست زندگی کردن بوده و روش‌های جذابی برای ارائه محتوای برخی آیات قرآن کریم و سیره ائمه اطهار خواهد بود.

‌دانش‌آموز‌خبرنگار‌: زهرا‌سادات فلاح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار