تقوی در گفت‌وگو با پانا:

نامزدهای انتخاباتی برای جذب آرا به دولت و مسئولان اجرایی هجمه وارد نکنند

ناامیدی و یاس مشارکت مردم را کاهش خواهد داد/ دستگاه‌ها در قالب چهار شاخص مدنظر رهبری امور انتخابات را پیش ببرند

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی برای جذب آرا به دولت و مسئولان اجرایی هجمه وارد نکنند، گفت ناامیدی و یاس مشارکت مردم را کاهش خواهد داد؛ اشخاصی که به دنبال افزایش ناامیدی مردم هستند، در راستای خواست دشمن حرکت می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۴۱۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نامزدهای انتخاباتی برای جذب آرا به دولت و مسئولان اجرایی هجمه وارد نکنند

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به چهار شاخص مدنظر مقام معظم رهبری برای انتخابات، اظهار کرد: «راهبردهایی که مقام معظم رهبری برای انتخابات ترسیم کردند، راهبردهای حساب شده‌ای است که همه دستگاه‌ها باید سعی کنند در قالب این چهار شاخص، امور انتخابات را پیش ببرند.»

وی افزود: «وزارت کشور و شورای نگهبان و مسئولانی که مجری انتخابات هستند باید سعی کنند که آرا مردم را به عنوان امانت بدانند و «سلامت» انتخابات را تضمن کنند. آرا مردم حق‌الناس است و باید سعی کنند که به حق مردم صدمه و لطمه‌ای وارد نشود. بنابراین سلامت انتخابات به مسئولان نظارتی و وزارت کشور مرتبط است و هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت هم باید در اجرا طبق قانون، رای مردم را اخذ و شمارش کنند و ناظران نیز به صورت دقیق نظارت داشته باشند. بنابراین شورای نگهبان و وزارت کشور مسئول سلامت انتخابات هستند و باید طبق ضابطه و قانون کار را پیش ببرند.»

دشمن به دنبال ایجاد یاس میان مردم است

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: «دستگاه‌های امنیتی نیز مسئول تامین «امنیت» انتخابات هستند و باید فضا را برای حضور مردم فراهم کنند. «رقابت» نیز بیشتر به کاندیداها مرتبط است و احزاب، گروه‌ها و تشکل ها در این زمینه وظیفه دارند. هر یک از حزب‌ها بتوانند کاندیدای بهتری به مردم معرفی کنند، طبیعی است که می‌توانند بیشتری رای را جذب کنند.

تقوی ادامه داد: «بستر مشارکت توسط صدا و سیما و رسانه ایجاد شود؛ البته عملکرد دستگاه‌ها نیز نقش موثری بر مشارکت مردم دارد. در آستانه ورود به فضای انتخاباتی نباید قیمت خدمات و کالاها افزایش پیدا کند. مردم نسبت به تورم حرف دارند؛ نامزدهای انتخاباتی باید مردم را آگاه کنند. کاندیداها نباید با هجمه به دولت به دنبال رأی مردم باشد. نکته مهم در مشارکت این است که ما بتوانیم به مردم امید دهیم؛ اگر مردم امیدوار شوند، در صحنه حاضر می‌شوند. ناامیدی و یاس مشارکت مردم را کاهش خواهد داد. اشخاصی که به دنبال افزایش ناامیدی مردم هستند، در راستای خواست دشمن حرکت می‌کند. دشمن به دنبال ایجاد یاس میان مردم است.»

کاندیداها مراقب باشند برای فعالیت‌های انتخاباتی و کسب آرا بیشتر، حیثیت نظام را زیر سوال نبرند

وی گفت: «انتقاد درست و صحیح تعریف دارد و نباید به مسئولان اجرایی هجمه وارد شود. مشکلات کشور با زمان و امکانات مناسب رفع می‌شود. باید در نظر داشته باشیم که ما در زمان تحریم هستیم و حل مشکلات به راحتی میسر نیست. جنگ غزه و رژیم صهیونیستی تبعاتی برای منطقه و همه کشورها دارد و به نوعی دامن اقتصاد ما را نیز خواهد گرفت؛ اقدام تروریستی کرمان یکی از همین تبعات بود.»

حجت‌الاسلام تقوی درباره راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو نیز گفت: «مردم ما همیشه دشمن را ناامید کردند، این بار نیز به صورت حداکثری مشارکت خواهند داشت. کاندیداها و ستادهای انتخاباتی آنها باید مراقب باشند برای فعالیت‌های انتخاباتی و کسب آرا بیشتر، حیثیت نظام را زیر سوال نبرند. در نظام اسلامی اقدامات خوبی صورت گرفته است. رشد علمی، مسکن‌سازی، توسعه شبکه گاز، رشد محصولات کشاورزی از جمله اقدامات نظام است. افزایش و ارتقا نظام آموزشی از دیگر اقدامات نظام جمهوری اسلامی است.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: «مشکلات غیرقابل انکار نیست اما باید خدمات هم مدنظر قرار گیرد. مردم باید با واقعیت آشنا شوند. پس از انقلاب کارهای بسیار بزرگی انجام شده است که نباید مغفول واقع شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار