در نشست شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد:

تصویب۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان یزد

یزد (پانا) - استاندار یزد اعلام کرد با حمایت صنایع و معادن استان یزد، حدود ۳ هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن برای تقویت زیرساخت‌های حوزه آموزش و پرورش تصویب شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۱۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تصویب۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های آموزش و  پرورش استان یزد

مهران فاطمی، استاندار یزد در نشست با اعضای شورا‌های آموزش و پرورش استان با اشاره به جایگاه والای آموزش و پرورش گفت: قبل تپنده نظام اسلامی آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: هیچ مجموعه‌ای ارزشمندتر، مهم‌تر و راهبردی‌تر از آموزش و پرورش نیست و فرزندان ما که بهترین سرمایه‌های ما هستند در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند.

فاطمی افزود: یک آموزش و پرورش قوی و بالنده و سرزنده می‌تواند آینده نسل ما را تضمین کند و راهبری مسئله آموزش و پرورش با شورا‌های آموزش و پرورش است.

استاندار عنوان کرد: در استان حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته است و هر میزانی که حقوقی دولتی معادن به استان واریز شود، ۲۰ درصد آن را به آموزش و پرورش اختصاص می‌دهیم.

وی گفت: با حمایت صنایع و معادن استان یزد، حدود ۳ هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی معادن برای تقویت زیرساخت‌های حوزه آموزش و پرورش تصویب شده است.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات اسفند ماه سال جاری عنوان کرد: آموزش و پرورش نقش ارزشمند و سازنده‌ای در این حوزه خواهد شد.

فاطمی یادآور شد: حدود ۳۰ هزار رای اولی در استان داریم که حتما یک حضور گسترده و چشمگیری در حوزه آموزش و پرورش در بحث مشارکت حداکثری خواهیم داشت و فرهنگیان ما با وجود همه مسائلی که دارند در این حماسه ملی کاملا نقش آفرینی خواهند کرد.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه نقش آفرینی خودشان را درست انجام دهند، قطعا بسیاری از مشکلات کنونی جامعه حل خواهد شد.

استاندار عنوان کرد: یکی از وظایف شورا‌ها در کنار پیگیری‌های سخت افزاری و نرم افزاری این است که شأن آموزش و پرورش را در اوج ببرند.

فاطمی همچنین با تاکید بر ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای یادآور شد: این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

در این نشست هر یک از اعضای شورا‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل فرهنگی، عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پرداختند.

بحث بهسازی مدارس، مهارت افزایی و اجرای دقیق سند تحول آموزش و پرورش، تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات، افزایش اختیارات شورا‌های اموزش و پرورش شهرستان‌ها و کمبود بودجه در حوزه آموزش و پرورش از جمله مباحث مطرح شده از سوی اعضای شورا‌ها در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار