معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

آغاز اجرای طرح هر مدرسه، یک نهالستان در مدارس ابتدایی استان کرمان

کرمان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از آغاز اجرای طرح هر مدرسه، یک نهالستان در مدارس ابتدایی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح هر مدرسه، یک نهالستان در مدارس ابتدایی استان کرمان

محسن منوچهری نژاد گفت: در راستای تحقق تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص پویش ایران سرسبز - ایران قوی و طرح کاشت یک میلیارد درخت به مدت چهار سال طرح هر مدرسه، یک نهالستان در مدارس ابتدایی استان کرمان آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان با هدف تولید نهال و کاشت در باغچه حیاط مدرسه اقدام به کاشت بذر گیاهان بادام کوهی، پسته کوهی و سرو کوهی در گلدان های کیسه ای می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: افزایش آگاهی در زمینه منابع طبیعی با هدف حفاظت و حراست از این مواهب الهی از طریق آموزش‌های مستمر توسط کارشناسان منابع طبیعی در مدارس، برگزاری دوره آموزشی با عنوان آشنایی با منابع طبیعی و نحوه مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای کادر آموزشی و مدیران مدارس، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و فرهنگ سازی بین جامعه هدف به ویژه دانش آموزان، ترویج طرح ملی همیاران طبیعت در ۳ سطح مروج، محافظ و دانش آموزی، برگزاری همایش‌ها، مهرواره‌ها و جشنواره های مشترک، تثبیت و تداوم آموخته‌ها در قالب برنامه‌های اجرایی برای کودکان و...از اهداف اجرای این طرح است.

لازم به ذکر است آیین آغاز به کار طرح هر مدرسه، یک نهالستان در دبستان معرفت ۱ کرمان با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان و رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار