فرمانده عملیات خان‌طومان:

شهید‌ رضا عباسی در دفاع از مرزهای اسلام به شهادت رسید/فیلم

ملارد (پانا) - فرمانده عملیات خان‌طومان سوریه، در مراسم سالگرد شهادت شهید رضا عباسی، شهادت این شهید مدافع حرم را در دفاع از مرزهای عقیدتی و مرزهای معنوی اسلام دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۰۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
شهید‌ رضا عباسی در دفاع از مرزهای اسلام به شهادت رسید/فیلم

مهدی هداوند، فرمانده عملیات خان‌طومان سوریه، در مراسم سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، رضا عباسی بیان کرد: شهید مدافع حرم، با داشتن همسر، پدر، مادر و خانواده، جان خود را کف دست گرفت و برای احساس تکلیف و وظیفه، آن را تقدیم اسلام کرد. شهید عباسی مانند دیگر رفقای شهیدش، با سپر کردن جان خود، در دفاع از حرم‌ها، مانع تخریب بقاع متبرکه، به دست دشمنان لئیم‌ و پست شدند و حرم اولیای الهی را حفظ کردند.

این فرمانده در ادامه افزود: شهید عباسی، پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم برای نبرد با کفار داوطلبانه عازم سوریه شد و علت رفتنش را به همسرش این‌گونه بیان کرد، «همان‌گونه که تمام کفار از سراسر دنیا بر علیه مسلمانان سوریه و عراق جمع شدند ما نیز نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و نظاره‌گر سر بریدن مظلومان باشیم، نمی‌گذاریم بار دیگر حضرت زینب(س) به اسارت گرفته شود.»

وی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم نماد انسان کامل در مکتب اسلام هستند که با ایستادن در مقابل ظلم داعش، منطقه‌ خاورمیانه را از وجود پلید داعش پاک کردند. در واقع شهدای مدافع حرم، که تحت تربیت ولایت‌ فقیه بودند، یک نمونه جدید از انسان به دنیا معرفی کردند که حاضر بودند برای آسایش و آرامش بقیه مردم، جان خود را که ارزشمندترین ثروت بود فدا کنند، برعکس داعش و تمدن غرب که برای راحتی خود، جان انسان‌ها را می‌گیرد.

این شهید پس از دو سال انتظار برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) عازم سوریه شد و در دی ماه ۱۳۹۴ در منطقه عملیاتی خان‌طومان در شهر حلب سوریه به شهادت رسید. او مهر شهادتش را از امام زمان(عج) گرفت و پیکرش پس از هشت سال به کشور بازگشت.

دانش‌آموزان خبرنگار: پوریا عابد، امیرعلی نصیری، سجاد زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار