معلمی که استعداد فرزندان معنوی‌اش را به دنیا معرفی کرد

معلم خراسان جنوبی با 62 ستاره

بیرجند (پانا)‌ - یک کارشناس ارشد صنایع غذایی و مدیر فناور در پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان جنوبی، پژوهشگری است که با راه‌اندازی هنرستان صنایع غذایی در بیرجند، استعداد دانش‌آموزان را شکوفا کرده و هنرجویانی پرسشگر، پژوهش‌محور، توانمند و مهارت‌ورز تربیت کرده است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
معلم خراسان جنوبی با 62 ستاره

فریده جعفری، معلم نمونه اهل خراسان جنوبی، 18 سال است که با عشق، علاقه، ایمان و امید به استعدادهای بالقوه و توانمندی‌های فرزندان این خطه از ایران، ردای مقدس معلمی بر تن کرده و پای در عرصه تعلیم و تربیت نهاده است و هر سال استوارتر از قبل در طی این مسیر مقدس برای رشد، شکوفایی و هدایت استعداهای هنرجویان، قدم برمی دارد.

وی که مادر سه فرزند دانشجو و دانش آموز است، راز موفقیت خود را پس از عنایات خداوند متعال، خانواده دانست و عنوان کرد پس از بحث ها و تبادل نظر با مدیران آموزش و پرورش در سطوح استانی و شهرستانی، کارشناسان آموزش متوسطه، فنی و حرفه ای و کار دانش و در سایه حمایت های او و مدیر هنرستان، از سال 93 موفق به ایجاد و راه اندازی رشته صنایع غذایی برای اولین بار در هنرستان رسالت بیرجند شده است.

این معلم پژوهشگر خراسان جنوبی، با بیان این که در حال حاضر قریب به 80 هنرجو در این رشته تحصیل می کنند، ادامه داد: در مدت 9 سالی که از راه اندازی رشته صنایع غذایی در این هنرستان می‌گذرد، هدف، فقط آموزش دانش تخصصی نبوده، بلکه اولویت با مهارت‌های ضروری و کلیدی از قبیل آموزش روش های بهبود تولید، مهارت‌های بازاریابی، فعالیت مستمر در عرصه پژوهش و فناوری، افزایش سواد اطلاعاتی و سواد رسانه بوده است.

مدیر فناور در پردیس شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی، از ثبت 2 اختراع توسط هنرجویان و هنرستان استان در این زمینه خبر داد و افزود: در این مدت،41 فرآورده از زرشک، توسط هنرجویان رشته صنایع غذایی هنرستان رسالت بیرجند تولید و به بازارهای داخل و خارج استان معرفی شده است.

وی، کسب دو عنوان اول المپیاد کشور را افتخاری دیگر از هنرجویان این رشته برشمرد و اظهار کرد: هنرجویان و هنرآموزان این هنرستان با ارائه سناریوی کسب و کار در جشنواره الف تا موفق به کسب رتبه نخست کشور شدند.

جعفری با اشاره به تألیف 2 کتاب برای هنرجویان و هنرآموزان هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش، تصریح کرد: کتاب سوم، در حوزه نان فرا سودمند پس از برگزاری جشنواره نان محلی خراسان جنوبی و استخراج «CPR» نان‌ها، با همکاری هنرجویان نگارش یافته و به رشته تحریر و تألیف درآمده است.

هنرآموز هنرستان رسالت بیرجند، با اشاره به کسب 62 مقام کشوری و استانی در حوزه های قرآن، عترت و نماز، تربیت بدنی و سلامت، جشنوراه الگوهای برتر تدریس و تولید محتوای الکترونیک، عنوان کرد: سعی کردم در فرایند تعلیم و تربیت تک بُعدی نباشم و ضمن این که با پژوهشگری ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت را در وجود خود به عنوان معلم، پرورش می‌دهم، نسبت به انتقال یافته‌ها به هنرجویان و متربیان خود اقدام کنم و از این منظر با آنها همگام و هم قدم باشم.

این معلم توانمند خراسان جنوبی، کار کردن در مسیر رضای خدا و تعلیم و تربیت آینده‌سازان انقلاب اسلامی را بزرگترین افتخار برای خود دانست و تاکید کرد: همیشه در جشنواره‌ها، المپیادها و استارتاپ‌ها همراه و هم تیم هنرجویان بودم و موفق به کسب رتبه های اول تا سوم استانی، کشوری و جهانی شده ام.

وی که در کنار حرفه معلمی، مادری الگو برای فرزندانش است، در ادامه بیان کرد: در کنار توجه به هنرجویان به عنوان فرزندان معنوی، از تربیت صحیح، مهارت افزایی و آموزش سبک زندگی اسلامی به فرزندان حقیقی خود نیز غافل نبوده و آنان را در توسعه این رشته با خود همراه کرده‌ام که حاصل این همراهی کسب مدال برنز و طلای جشنواره بین المللی ژنو سویس توسط پسر و دخترم بوده است.

بی تردید جامعه امروز خراسان جنوبی، وامدار معلمانی است که تمام داشته های خود را در طبق اخلاص گذاشته برای صیانت از حریم سلامت جسم، روان، فکر و اندیشه دانش آموزان این سامان در جهادی مقدس، در سنگر مدارس، با لشکر جهل و نفاق مبارزه می کنند.

دانش اموز خبرنگار / فاطمه زینب ابراهیم زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار