وحیدی در گفت‌وگو با پانا:

سیاست دولت حضور حداکثری داوطلبان در صحنه رقابت انتخاباتی است

بررسی صلاحیت نامزدها در حیطه وظایف دولت نیست

تهران (پانا) - وزیر کشور با بیان اینکه بررسی صلاحیت نامزدها در حیطه وظایف دولت نیست، گفت هیات‌های نظارت در اختیار دولت نیستند و مربوط به شورای نگهبان است و دولت نیز هیچ دخالتی در این حوزه ندارد؛ در مجموع درخواست و سیاست دولت حضور حداکثری داوطلبان در صحنه رقابت انتخاباتی است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سیاست دولت حضور حداکثری داوطلبان در صحنه رقابت انتخاباتی است

احمد وحیدی در گفت‌وگو با پانا در خصوص ادعای برخی از داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات مجلس دوازدهم مبنی بر اینکه به دلیل انتقاد از دولت صلاحیت آنها احراز نشده است، اظهار کرد: «بررسی صلاحیت نامزدها در حیطه وظایف دولت نیست. هیات‌های نظارت در اختیار دولت نیستند و مربوط به شورای نگهبان است و دولت نیز هیچ دخالتی در این حوزه ندارد. تایید صلاحیت حداکثر داوطلبان مورد رضایت ما خواهد بود اما گاهی گزارشاتی در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی است که هیات‌های نظارت پس از بررسی آن گزارش‌ها، اعلام نظر می‌کنند.»

وی افزود: «درخواست و سیاست دولت این است که ما بتوانیم از حداکثر حضور داوطلبان در صحنه رقابت برخوردار باشیم.»

وزیر کشور در خصوص برگزاری نشست رئیس جمهوری با دبیران کل احزاب نیز بیان کرد: «برگزاری این نشست بسیار ارزشمند بود. اعضای شرکت‌کننده نیز از این جلسات استقبال کردند. دیدگاه‌ها و سلایق مختلف در این جلسه مطرح شد. گفت‌وگوهای خوبی شکل گرفت و برخی درخواست داشتند که این جلسات تکرار شود.»

همزمان با اعلام نتایج احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم برخی از چهره ­هایی که صلاحیت آنها احراز نشده در فرافکنی آشکار، انتقاد از دولت را بهانه رد صلاحیت خود اعلام کرده‌­اند، ادعایی که با سیاق شورای نگهبان و خواست دولت سیزدهم همخوانی ندارد. در واکنش به این ادعا، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت بر یک اصل مهم تأکید و تصریح کرده است که هیچگاه نمایندگان به دلیل انتقاد از دولت‌ها رد صلاحیت نمی‌شوند، در این دوره هم اینچنین است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در بخش دیگری از واکنش خود به مدعیان یادآور شده که شورای نگهبان برای حفظ آبروی افراد علت رد صلاحیت را به خود کاندیداها اعلام می‌کند و پیشنهاد کرده است که برای جلوگیری از بازی با افکار عمومی، مدعیان رد صلاحیت در انتخابات مجلس به خاطر انتقاد از دولت، دلایل رد خود را عینا به قضاوت مردم بگذارند.

در همین راستا، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز به پانا گفت اظهاراتی مبنی بر اینکه مخالفت با دولت موجب رد صلاحیت شده است، مستند نیست و صحت ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار