مدیر جامعه الزهرا(س):

پیروزی در جنگ ترکیبی در گرو انتقال ارزش‌ها به نسل جوان و نوجوان است

قم (پانا) - مدیر جامعه الزهرا(س) گفت اگر بتوانیم ارزش‌ها و باورهای دینی را به جوانان و نوجوانان نسل بعدی انقلاب اسلامی منتقل کنیم، پیروز جنگ ترکیبی خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۴۴۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
پیروزی در جنگ ترکیبی در گرو انتقال ارزش‌ها به نسل جوان و نوجوان است

سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا(س) امروز در پانزدهمین اجلاسیه سالانه هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در سالن جلسات خانه معلم قم اظهار کرد: اگر بخواهیم از ظرفیت‌های انسان بهره‌مند شویم و آن را فعال کنیم، نیازمند علم و کشف کردن هستیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به یک حدیث و با مقایسه انسان و معدن، گفت: استخراج از معدن نیازمند تلاش و کوشش است، در عرصه تعلیم و تربیت نیز نیازمند مجاهدت هستیم.

وی با اشاره به اینکه استخراج از هر معدن متفاوت است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها نیز استعدادهای متفاوتی دارند که باید به شیوه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

برقعی اضافه کرد: آموزش و پرورش موفق باید تمام نیازها و مشاغل جامعه را تامین کند و پرورش انسان‌ها بدون صبر و بردباری ممکن نیست.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم، یادآور شد: در این جنگ میدان تعلیم و تربیت و نوجوانان ما مورد هدف قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: اگر بتوانیم ارزش‌ها و باورهای دینی را به نسل بعدی انقلاب اسلامی منتقل کنیم، پیروز جنگ ترکیبی خواهیم بود.

برقعی با اشاره به اینکه امروز نیازمند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم، بیان کرد: این تحول بنیادین به نوعی جهاد تبیین است و باید تمام ارکان آموزش و پرورش نسبت به این تحول آگاه شوند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی از عامل نفوذ استفاده می‌کند تا ملت را درگیر یاس و ناامیدی کند، اظهار داشت: امروز ما مکلف هستیم به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده و امید را در جامعه زنده کنیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: همکاری با آموزش و پرورش موجب اصلاح نگرش و ساخت هویت اسلامی و انقلابی می‌شود، و این همکاری موجب استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه در منظومه تربیتی اسلام، تعلیم و تربیت دو موضوع مستقل نیستند، عنوان کرد: ما مبتنی بر مبانی اسلامی معتقد هستیم درهم تنیدگی تعلیم و تربیت در قرآن کریم بیان شده است.

برقعی گفت: سابقه تاریخی همکاری حوزویان در آموزش و پرورش درخشان و ارزشمند است، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر نمونه‌های درخشان این همکاری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار