مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

همایش فیزیک سرآغاز اتفاقات علمی،پژوهشی و آموزشی است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت اتفاقاتی که در این روزها دراستان البرز به همت همه دست اندرکاران پیش آمد، قطعا سرآغازی برای اتفاقات مبارک علمی و پژوهشی و آموزشی برای مدارس سراسر کشور خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۳۹۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش فیزیک سرآغاز اتفاقات علمی،پژوهشی و آموزشی است

علی حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در آئین اختتامیه بیست و یکمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران عنوان کرد: وظیفه خودم می‌دانم از همه دست اندرکاران تشکر ویژه ای را داشته باشم مخصوصا از استاندار البرز بابت حمایت هایی که داشتند، از همه همکارانی که در این راه تلاش های فراوانی انجام داده اند همچنین از اسفندیار معتمدی یکی از پیشکسوتان علم فیزیک و سایر بزرگانی که به جهتی به بنای علمی این همایش افزودند و سال ها در این حوزه فعالیت های پژوهشی ، مطالعاتی و تحقیقاتی انجام دادند.

وی افزود: آموزش و پرورش مکان اتفاقات مهم آموزشی، پژوهشی و تربیتی است. با همه دلایلی که وجود دارد شاید کمتر به این مسائل درآموزش و پروش پرداخته می‌شود اما وظیفه و رسالت شماست تا اتفاقاتی را که در این کنفرانس افتاده را به کل کشور نشر دهید،اینگونه نباشد که کارگاه‌های برگزاری شده آزمایش ها،مقالات انجام شده و ... در مدت این سه روز مختص همکاران حاضر باشد. بلکه آن را باید به سراسر کشور منتشر کرد.

حجرگشت اضافه کرد: همایشی که برگزار شد می بایست سرآغاز بسیاری از اتفاقات نظیر علمی،آموزشی و فرهنگی در کشور باشد که حتما این اتفاقات به یاری شما رقم خواهد خورد.

مدیر کل آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از آثار این همایش ها این است که شاید بعضی از حرف ها را در سیستم ها و پیگیری های اداری نتوان به دست مسئولین رساند ولی این اتفاقاتی که در فضای همدلی و صمیمیت برگزار می شود قطعا همه حرف ها گفته می‌شود و به یک تعامل و درک مشترکی در آموزش و پرورش خواهیم رسید.

حجرگشت خاطر نشان کرد: قطعا آموزش و پرورش باید اینگونه باشد که صف بین مسئولین و کلاس کمتر باشد،باید کسانی باشند که کلاس را درک کنند.آموزش و پرورش د ردوره جدید با وجود همه مسائل و مشکلاتی که داردکارهای بزرگی را در حوزه های مختلف اعم از برگزاری امتحانات به شیوه های جدید نسبت به خرداد گذشته به انجام رساند.

وی گفت: باید بدانیم که وضعیت آموزش و ارزشیابی در چه حالی است با مخفی کردن مشکل حل نمی‌شود .امسال هم قطعا سال بزرگی برای آموزش و پرورش خواهد بود. همانطور که می دانید در سه پایه متوسطه دوم امتحانات به صورت نهایی است و تاثیری که امتحانات و معدل در کنکور و پذیرش دانشگاه دارد بسیار مهم است. بنابراین باید یک مقدار جدی تر به آموزش در مدرسه بپردازیم.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: شاید مرجعیت مدرسه و معلم به دلایلی در سال های اخیر کمتر شده باشد و نیازاست که یک بار دیگر این مرجعیت به معلم و مدرسه برگردد،یکی از اقدامات همین برگزاری ارزشیابی هاست و ما امسال مقداری از این اثر را تجربه کردیم.علی رغم تنوع مدارس،تنوع جغرافیایی مدارس و ... که در آموزش و پروش وجود دارد. ولی آموزش و پرورش هم باید بداند که برای آینده چه کاری باید انجام دهد.

قابل ذکر است در این کنفرانس سه روزه معاونین و مشاور استاندار البرز، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان البرز از نزدیک در جریان روند برگزاری این رویداد قرار گرفتند.

دانش آموزخبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار