معاون آموزشی آموزش و پرورش کلات:

طرح روز بدون کیف، مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند

کلات (پانا) - معاون آموزشی آموزش و پرورش کلات گفت اجرای طرح روز بدون کیف و کتاب در مدارس، مهارت‌های زندگی را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح روز بدون کیف، مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند

جواد امیریان گفت: اهدافی برای این طرح تعیین شده که انتظار می رود مدارس طبق این اهداف تعیین شده گام بردارند تا نتایج مفید عاید دانش آموزان شود.

وی افزود: یکی از اهداف طرح روز بدون کیف عملی کردن سند تحول بنیادین است. در سند تحول بنیادین به این موضوع تاکید شده که دانش آموزان در چارچوب تعیین شده حتما باید مهارت های مختلف را در مدرسه یاد بگیرند، بنابراین ما می‌خواهیم به وسیله این طرح یک محیط شاد و بانشاط را مبتنی بر بازی و تحرک برای دانش آموزان در مدارس فراهم کنیم.

امیریان اظهار کرد: از طرفی در این طرح در تلاشیم تا زمینه بروز خلاقیت در دانش آموزان و معلمان فراهم شود از این رو دانش آموزان در روزی که بدون کیف در مدرسه حضور دارند در کنار آموزش هایی که می بینند خلاقیت هایشان بروز می‌کند و بازی هایی مناسب مقطع سنی خودشان را انجام می دهند.

وی کسب مهارت های زندگی برای دانش آموزان را مهم و ضروری دانست و افزود: دانش آموزان باید مهارت های زندگی را در کنار هم آموزش ببینند تا در آینده و در زندگی شخصی خود به کار گیرند.

معاون آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت کلات گفت: انتظاری که از مدیران و معلمان مدارس داریم این است که موقعیت های جدید یادگیری را برای دانش آموزان فراهم کنند و معلمان با برنامه ریزی از پیش تعیین شده در کلاس درس حاضر شوند تا روز بدون کیف یک روز با نشاط برای دانش آموزان باشد.

خبرنگار: سحر حیدریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار