رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد :

بانوی مسلمان ایرانی نقش موثری در عرصه جهانی دارد

مشهد (پانا) - رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد گفت بانوی مسلمان ایرانی توانسته تعریف جدیدی از حضور اجتماعی زنان را به جهانیان ارائه دهد که این الگو قابلیت جهانی شدن دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بانوی مسلمان ایرانی نقش موثری در عرصه جهانی دارد

فاطمه سلیمی در جمع دانشگاهیان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در کنار مجموعه صفات ایمانی و اعتقادی که مختص زن مسلمان است، در مقام یک زن، ویژگی‌های عمومی دارند که برای تمام گروه‌ها قابلیت الگو شدن دارد.

وی بیان کرد: زنان در مسیر تاریخ اسلام و کشور، نقشی شایسته ایفا کردند. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، در عین حال، در متن و مرکز، نقش‌آفرینی کرد و دستاوردهای ارزشمندی به جای گذاشت.

وی گفت: زن مسلمان ایرانی توانست تعریف جدیدی از حضور اجتماعی زنان به جهانیان ارائه دهد و این الگو، قابلیت جهانی شدن دارد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شما دانشجویان خصوصا دختران دانشجو نیز باید خودباوری داشته باشید و با تلاش و پشتکار، بتوانید در جهانی شدن الگوی زن مسلمان ایرانی و تمدن اسلامی نقش‌آفرینی کنید.

سلیمی تصریح کرد: از شما دانشجویان درخواست دارم که روابط خود را با مدیریت شهری مستحکم‌تر کنید و پیشنهادات خود را با اعضای شورای شهر در میان بگذارید تا بتوانیم از نظر و دانش نخبگان نیز در سیاست‌گذاری‌های شورای ششم بهره‌مند شویم.

دانش آموز خبرنگار: محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار