یادمان زنده‌یاد «دکتر سعید کاظمی آشتیانی» رونمایی شد

تهران (پانا) - مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد درگذشت جهادگر فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
یادمان زنده‌یاد «دکتر سعید کاظمی آشتیانی» رونمایی شد

مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد درگذشت جهادگر فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران با حضور حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی در سالن جلسات بهشت زهرا(س) برگزار شد.

عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در این مراسم اظهار کرد: بسیاری از کارهایی که زمان دکتر کاظمی آشتیانی به کارآزمایی بالینی رسیده است و امید است با مجوزی که از کمیته اخلاق گرفته، اقدامات شروع شود و نتایج موثر باشد و نام جهاد دانشگاهی را با تلاش زنده نگهداریم.

وی با اشاره به تجربیات دکتر کاظمی آشتیانی گفت: از تجربه دکتر کاظمی پژوهشی بود که روی مدل حیوانی انجام شد که جدید بود و مدل حیوانی را از آنجا شروع کرد. همچنین بحث‌های علوم اعصاب کار جدیدی است که در حال انجام است. امید است نتیجه کار این افراد را به‌شکل فرهنگ ترویج دهیم و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

همچنین در این مراسم از برگزیدگان پویش سعید ایران تقدیر و برندگان مسابقه ادبی و هنری در سه رشته دل نوشته، مسابقه پیامکی و نقاشی بمعرفی شدند.

در بخش دل نوشته رتبه اول را الهه عباس زاده از پژوهشگاه رویان کسب کرد. در بخش نقاشی شیوا شهبازی رتبه اول را کسب کرد و در بخش مسابقه پیامکی رتبه اول به نمایندگی محمد یحیایی اهدا شد.

در ادامه این مراسم یادمان این جهادگر فقید در قطعه 16 بهشت‌زهرا (س) رونمایی شد.

گفتنی است، نمایشگاه جانبی نیز با عنوان «سعید ایران» در قطعه ۱۶ بهشت زهرا(س) با هدف بزرگداشت زنده‌یاد کاظمی آشتیانی برپا شده است و علاقه‌مندان تا ساعت ۱۷ روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ دی ماه با مراجعه به این قطعه می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار