رئیس جهاد دانشگاهی:

کاظمی‌آشتیانی الگوی تمامی اقشار و گروها است

رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت این جهادگر فقید الگویی برای تمامی گروه‌ها و اقشار است.

کد مطلب: ۱۴۳۸۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی‌آشتیانی الگوی تمامی اقشار و گروها است

حسن مسلمی نائینی پیش از ظهر امروز در مراسم هجدهمین سالگرد درگذشت جهادگر فقید سعید کاظمی آشتیانی که امروز در بهشت زهرا برگزار شد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته در کرمان اظهار کرد: این اقدام مذبوحانه و بزدلانه تروریستی است، شهادت مظلومانه هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی زائران گلزار شهدای کرمان را تسلیت می‌گویم.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص معرفی دانشمند جهادگر سعید کاظمی آشتیانی، به عموم مردم به ویژه نسل‌های جوان و نوجوان و الگوسازی برای آنها، پویش «سعید ایران» با محورهای اصلی شامل کاظمی آشتیانی، الگوی ناب پیوند ایمان، علم و جهاد علمی، کاظمی آشتیانی، تحکیم بنیان خانواده، درمان ناباروری، کاظمی آشتیانی، اعتلای هویت ملی، خودباوری، امیدآفرینی، کاظمی آشتیانی، تحقق آرمان «ما می‌توانیم»؛ کاظمی آشتیانی در کلام رهبر انقلاب و زندگی‌نامه این جهادگر برنامه‌ریزی شد.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست های متعدد از جمله نشست علمی «چالش‌های به‌کارگیری شخص سوم در درمان ناباروری»، برپایی نمایشگاه جانبی «گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی» و ایستگاه ارائه خدمات سلامت، تهیه نماهنگ «سعید ایران» و کتاب «پدر رویان»، مجموعه پادکست‌هایی از زندگی، افتخارات و دستاوردهای این عالم، برگزاری شب خاطره‌ای با حضور دوستان، همکاران و خانواده این جهادگر فقید، چاپ مجدد کتاب روایت یک رویش، انجام امور رسانه‌ای، تبلیغی و ترویجی، برگزاری مسابقه ادبی و هنر، تهیه کتابچه‌ای از زندگی، افتخارات و دستاوردهای زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی از برنامه هایی جهت معرفی این دانشمند فقید انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: اخیرا رهبری در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، شهید فخری‌زاده و مرحوم کاظمی آشتیانی را دو بسیجی عرصه علم و دانش خواندند که مرزهای علم را در کشورمان جابجا کردند. با ورود مجدد به جهاد دانشگاهی، مطلع شدم ایشان عضو جهاد دانشگاهی بوده و علاقمند شدم تا آشنائی بیشتر پیدا کنم. لذا به مرور بیانات رهبری اقدام کرد و کتاب «روایت یک رویش» و کتاب سلول های بهاری را مطالعه کردم. با هر بار مطالعه این کتاب علاقه‌ام به ایشان بیشتر شد. از اینکه توفیق مدیریت جهاد دانشگاهی که چنین مردان بزرگی داشته، به من رسیده واقعاً افتخار کرده و سنگینی این مسئولیت را با تمام وجود احساس می‌کنم.

رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: دکتر کاظمی آشتیانی نقشی برجسته در اعتلای هویت ملی، خودباوری، امیدآفرینی و تحقق آرمان «ما می‌توانیم» داشته است. برای خودم سوال پیش آمد که کدام ویژگی های او باعث شد که بتواند تا این حد موفقیت کسب کند و نامش تا امروز ماندگار بماند.

وی همچنین درخصوص ویژگی‌های دکتر کاظمی آشتیانی گفت: همکاران او گفته‌اند که کاظمی آشتیانی با خداوند معامله کرده و اجرش را از خدا می‌گیرد و به همین دلیل مورد لطف الهی قرار می‌گیرد. تمام تلاش او برای رفع مشکلات مردم بود. وقتی بزرگان علمی کشور دسترسی به این علوم را غیرممکن می‌دانستند ایشان راه را باز کردند. کاظمی آشتیانی علاقه به قرآن داشت و قاری قرآن بود و همیشه در اتومبیل خود نوای قرآن را پخش می‌کرد. به نماز اول وقت مقید بود و در رویان نماز جماعت برقرار می‌کرد و آیات فراوانی را حفظ کرده بود و در سخنرانی خود از آن استفاده می‌کرد. هر جایزه‌ای که می‌گرفت را با همکاران خود تقسیم می‌کرد چون معتقد بود این جایزه فقط حاصل تلاش او نیست و همه در کسب این جایزه تلاش کرده‌اند. آرزو می‌کرد همه با استفاده از تجربیات پیشرفت کنند، سطح تحمل بالایی داشت و از منفعت‌طلبی شخصی بیزار بود. کاظمی خدا را در همه ابعار زندگی و کار در نظر می‌گرفت و قسم می‌خورد که هدایت کننده اصلی رویان خداست.

مسلمی نائینی گفت: دکتر کاظمی برای موفقیت در کارها صلوات نذر می‌کرد. با همه به خوبی ارتباط برقرار می‌کرد و از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کرد، به باور نزدیکان او، قولی نمی‌داد که نتواند به آن عمل کند. از وظایف مهم ما شناخت و شناساندن کاظمی آشتیانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار