اسلامی در جمع خبرنگاران:

تلاش می‌کنیم فناوری هسته‌ای وارد زندگی مردم شود

دومین کلینیک پلاسماتراپی درمان زخم افتتاح شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت تلاش می‌کنیم فناوری هسته‌ای وارد زندگی مردم شود.

کد مطلب: ۱۴۳۷۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش می‌کنیم فناوری هسته‌ای وارد زندگی مردم شود

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز یک سمپوزیوم پزشکی در استان البرز برگزار کردیم. ویژگی این سمپوزیوم این بود که هم تراز با کشور های پیش رو در فناوری های نوین پلاسما بود.

وی اضافه کرد: بنابراین یکی از یافته‌ها و فناوری‌های در اختیار و در زنجیره سازمان انرژی اتمی، امروز هم تراز با کشورهای پیش رو خدمت مردم عزیز قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ما دو بخش را دنبال کردیم. اولا، دومین کلینیک پلاسماتراپی که برای درمان زخم است، افتتاح شد که یک گشایش بزرگ است که رنج سنگینی که بیماران دیابتی دارند و به قطع عضو منجر می‌شود، رفع شود که برای جامعه ما آرامش بخش خواهد بود. ما در حال گسترش این کلینیک ها هستیم که بتوانیم این خدمات را به مردم عزیز ارائه کنیم که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بود که فناوری هسته‌ای وارد زندگی مردم شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: دومین اتفاق این بود که با سمپوزیومی که برگزار شد سامانه پلاسماتراپی برای درمان سرطان رونمایی شد که برای بانوان که به طور گسترده با این بیماری مواجه هستند، این فناوری کمک می‌کند که زودهنگام پیشگیری کند و بتواند اثربخشی بالاتری داشه باشد.

وی اضافه کرد: بخش امنیت غذایی و سلامت مهم‌ترین دستاوردی است که در فناوری هسته‌ای برای زندگی مردم می‌توانیم داشته باشیم. ما این فرایند پرتودهی را که آغاز کردیم، خود به خود باعث کاهش بیماری می‌شود و جلوگیری از ضایعات می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار