مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی خبر داد:

طراحی دفتر ثبت فرایندهای کلاسی درس تفکر و سبک زندگی برای اولین بار

جشنواره الگوهای تدریس برتر بستر ظهور و بروز مهارت‌ها و توانمندی همکاران فرهنگی است

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از طراحی دفتر ثبت فرایندهای کلاسی درس تفکر و سبک زندگی مبتنی بر نحوه ارزشیابی این درس برای نخستین بار خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
طراحی دفتر ثبت فرایندهای کلاسی درس تفکر و سبک زندگی برای اولین بار

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به دفتر ثبت نمرات کتاب تفکر و سبک زندگی اظهار کرد: برای نخستین بار دفتر ثبت فرایندهای کلاسی درس تفکر و سبک زندگی مبتنی بر نحوه ارزشیابی این درس طراحی شد. این طراحی به منظور پیاده‌سازی دقیق و صحیح ارزشیابی و ثبت فعالیت‌های مربوط به این درس انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان‌های کشور دبیرخانه درس تفکر و سبک زندگی به استان لرستان منتقل شد. دبیرخانه درس تفکر و سبک زندگی در سال جاری محورهای مشارکت در بازتولید کتب درسی پایه هفتم و هشتم، برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس طراحی درسنامه بخش اختیاری کتب تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم و تولید محتوا برای دبیران این درس را دنبال می‌کند.

تجلی‌نیا در ادامه گفت: برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر به منظور فراهم آوردن بستر ظهور و بروز مهارت‌ها و توانمندی‌ها و طراحی درسنامه به منظور شناسایی قابلیت‌ها انجام خواهد شد. طراحی بخش اختیاری فرصت طلایی برای استفاده از توانمندی‌های همکاران در تولید محتواست. در سال جاری با تمهیدات و مقدمات فراهم شده جشنواره الگوهای تدریس برتر در سطح استان‌‌ها و دبیرخانه کشوری به شکل حضوری اجرا خواهد شد. اما سایر مراحل از سطح مدرسه تا استان مانند سنوات گذشته خواهد بود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: به همین منظور و با هدف توانمندسازی دبیران درس تفکر و سبک زندگی دوره حضوری این درس برای آموزش مدرسان کشوری در استان یزد و دوره‌های مجازی آن بصورت ماهانه برگزار می‌شود که هم‌اکنون ضمن استمرار دوره ماهانه مدرسان کشوری، این مدرسان در حال برگزاری دوره‌های مربوط به شهرستان‌ها، مناطق و نواحی هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت کاربست هر چه بهتر الگوهای منتخب در جشنواره و بهره‌مندی دبیران این درس، زمینه‌های ارائه از طریق فضای مجازی در دست برنامه‌ریزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار