سامیه فیروزی*

9 دی یادآورحماسه بزرگ ملت ایران

نهم دی ماه یادآور حرکت حماسی و سرشار از بصیرت ملت ایران در راستای تجدید میثاق با ولایت و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
9 دی یادآورحماسه بزرگ ملت ایران

در این روز ملت انقلابی با لبیک به ندای رهبری، با خلق حماسه‌ای عاشورایی سیلی محکمی بر فتنه گران زده و غیرت، استقلال و استکبارستیزی خود را به جهانیان نشان دادند و تبعیت خود را از ولایت، برای حفظ اسلام و انقلاب اعلام کردند.

مخالفان نظام از این فرصت استفاده کرده و کشور را به مدت چند ماه به آشوب کشیدند.کشور را دچار درگیری های خیابانی کردند و باعث به آتش کشیدن برخی از اماکن و شهادت عده ای از مردم شدند و با دادن شعار اعلام بیزاری از مقدسات و نظام را داشتند.

هتک حرمت نسبت به مقدسات اتفاق افتاد و موجب برانگیخته شدن احساسات قشر مذهبی و نارضایتی آنان شد و سرانجام برای اعلام بیزاری و محکوم کردن این اتفاقات در ۹ دی ماه راهپیمایی در سراسر کشور انجام شد.

نهم دی با توجه به پیش زمینه هایی که بعد از انتخابات اتفاق افتاد، رقم خورد پیش زمینه هایی همچون زیر سوال بردن دین،نظام اسلامی و همچنین ولایت فقیه،اما مردم با راهپیمایی خود از تمام این آرمان ها دفاع کردند و باعث شدند که مخالفان نظام ناامید شوند.

همچنین دستاوردهای این حماسه بزرگ خاموشی فتنه و حفظ انقلاب اسلامی بود که مردم با غیرت و وطن دوست ایران هر ساله به همین مناسبت در نهم دی ماه راهپیمایی به همین منظور در سراسر کشور انجام می دهند.

*دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار