رئیس ستاد مرکزی مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی:

جریان عاشورایی در فتنه 88 بر علیه عاشورا ستیزان قیام کرد

تهران (پانا)- رئیس ستاد مرکزی مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در نشست خبری و رسانه‌ای اظهار کرد جریان عاشورایی در فتنه 88 بر علیه عاشورا ستیزان قیام کرد، ارزش این حرکت مردمی به این است که توانستند یک فتنه بسیار خطرناک و خطرناک‌تر از جنگ تحمیلی هشت ساله را خنثی کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۵۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
جریان عاشورایی در فتنه 88  بر علیه عاشورا ستیزان قیام کرد

نشست خبری و رسانه‌ای رئیس ستاد مرکزی حماسه یوم الله نهم دی برگزار شد. در این نشست علی محمد نائینی؛ رئیس ستاد مرکزی حماسه یوم الله نهم دی به توضیح چگونگی اجرای بزرگداشت این روز پرداخت. همچنین در این نشست از مجموعه ۴ جلدی روزشمار فتنه ۸۸ رونمایی شد.

علی محمد نائینی؛ رئیس ستاد مرکزی حماسه یوم الله نهم دی در ابتدا با اشاره به متقارن بودن سالروز بزرگداشت یوم‌الله 9 دی با دیگر وقایع تاریخی اظهار کرد:« در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستیم. شهادت سردار سید رضی موسوی هم رزم شهید سلیمانی را تبریک و تسلیت عرض میکنم. امروز که با شما صحبت میکنم در سال ۸۸ در روز عاشورا هستیم. در عاشوری ۸۸ زمینه هویت اسلامی مردم ایران مورد هدف قرار گرفت. غیرت دینی برانگیخته شد و ملت ایران بعد از هتک حرمت در روز عاشورا دریافتند مسئله انتخابات نیست و مسئله فرهنگ و دین ایران است.»
نائینی با اشاره به موج رسانه پیش و پس از 9 دی ماه سال 88 در رابطه با سقوط تهران گفت:«در سال ۸۸ جمعیتی که رقم بالایی نبودند از صبح روز عاشورا به خیابان‌های اصلی تهران را هدف قرار دادند و با تجهیزات و کوله پشتی‌هایی که با خود داشتند به تخریب امکان دولتی، کیوسک نیروی انتظامی پرداختند و در روز عاشورا به پایکوبی پرداختند. از صبح عاشورای ۸۸ فتنه‌گری آغاز شد اگر آرشیو BBC فارسی از روز عاشورای سال ۸۸ را بررسی کنید مشاهده می‌کنید که از سقوط تهران خبر داده است. تمام رسانه‌ها این خط خبری را دنبال کردند.»
وی در ادامه با اشاره به روی کار آمدن مردم به صورت خودجوش اظهار کرد: «دانشجویان دانشگاه تهران به میدان آمدند. مردم در هیات های مذهبی در تهران به میدان آمدند و بساط فتنه را تا بعد از ظهر روز عاشورا جمع کردند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک بیانیه صادر کرد و مردم را برای مقابله با این هتک حرمت که شد فراخواند. در سراسر کشور مردم ایران عاشورایی بر جنگ با عاشورا ستیزان برانگیختند. غیرت دینی برانگیخته شد و یک موج سراسری و خودجوش در سراسر کشور به راه افتاد.»

رئیس ستاد مرکزی حماسه یوم الله نهم دی به حضور مردم در سراسر کشور در این سال پس از فتنه 88 اذعان کرد:«در یازده استان ما شاهد واکنش عاشورایی و فراگیر مردم در سراسر کشور بودیم. در روز نهم دی در سال ۸۸ همه مردم تهران همه به میدان آمدند و همه مردم و تمام آن ۴۶ میلیون نفری که در انتخابات سال ۸۸ شرکت داشتند به صورت خودجوش و فراگیر افرادی که با علایق که به کاندیداهای مختلف در انتخابات ۲۲ خرداد رای داده بودند به میدان آمدند.»

رئیس ستاد مرکزی حماسه یوم الله نهم دی در ادامه با اشاره به حضور مردمی بیان کرد: «مردم در روز نهم دی ماه به میدان آمدند تا از رهبری و انقلاب دفاع کنند و مقابله با فتنه و محاسبات دشمنان را به‌هم بزنند. این فتنه نیز فتنه کاملا صهیونیستی و آمریکایی بود. مردم ایران در حماسه‌ای که آفریدند کاملا به این موارد با بصیرت و اگاهی که داشتند رسیدند و با روشن‌دلی‌هایی که مقام معظم رهبری در طول ۸ ماه در سراسر کشور ایجاد کردند این سرمایه ملی به میدان آمد و این پیام را به جبهه استکبار صهیونیست مخابره کرد که به رقم انقلاب‌های رنگی و براندازی غرب در کشورهای مختلف دارد اینجا جای براندازی و انقلاب‌های رنگی نیست.»

وی در رابطه با اقدامات امسال برای بزرگداشت یوم‌الله نهم دی گفت:«از یک ماه قبل با تدبیر نماینده محترم ولی فقیه و رئیس محترم شورای تبلیغات اسلامی، در سراسر کشور در مراکز استان ها و بیش از 1000 شهرستان ستادهای بزرگداشت حماسه نهم دی فعال شده است. برنامه های متنوعی در سراسر کشور پیش‌بینی شده و امسال شاهد جلوه‌های جدید و برگزاری با شکوه‌تر با رویکرد آگاهی بخشی روشنگری و توجه به جنبه‌های تبیینی این برنامه خواهیم بود.»

نائینی با اشاره به شعار امسال روز بزرگداشت 9 دی و هفته بصیرت اظهار کرد:«بزرگداشت حماسه ۹ دی با شعار «حماسه نهم دی، بازخوانی فتنه‌های جدید آمریکایی صهیونیستی» از 8 دی روز جمعه به مدت یک هفته که هفته بصیرت نام‌گذاری شده برگزار می‌شود. برنامه های متوعی در طول یک هفته در اقشار مختلف سراسر کشور که بسیاری از آنها خودجوش و مردمی بوده تعریف شده است. »

رئیس ستاد مرکزی حماسه یوم الله نهم دی از ساعات و روز برگزاری این مراسم در استان‌های مختلف خبر دارد و افزود:«در تمامی استان‌ها یک تجمع اصلی و قله‌ای در صبح روزشنبه نهم دی خواهیم داشت. در تمام استان‌ها سخنرانان ملی و شاخص تعریف شده است. این مراسم برای دو استان فارس و خوزستان یا به صورت دقیق تر شیراز و اهواز که پیش قدم بودند و یک حماسی تاریخی در ۸ دی ماه دارند در روز 8 دی ماه و در سایر استان ۹ دی ماه برگزار خواهد شد. در نیز تهران در ساعت 14:30 بعدازظهر شنبه روز ۹ دی ماه بزرگداشت این مراسم با سخنرانی علیرضا زاکانی در میدان امام حسین برگزار خواهد شد. »

وی هچنین با اشاره به نشست‌های تبیین در سراسر کشور به محتوا سازی‌ها در طول این 14 سال اشاره کرد و گفت:«نشست‌های متنوع تبیین در سراسر کشور پیش‌بینی شده است. ما برای تولید محتوای هدایت‌گری سال‌های اولیه در بعد از فتنه 88 توسط پژوهشگرانی که در این زمینه مجرب بودند و تجربه‌های فراوانی داشتند کارهایی را شروع کردیم. مجموعه ای از کارهای متنوع ادبی و هنری و خودجوش در سراسر کشور تدوین شده است که به برگزاری با شکوه و موثرتر چهاردهمین سالگرد حماسه 9 دی ماه کمک خواهد کرد.»

نائینی با اشاره به دو کتاب جامع در رابطه با حماسه 9 دی از رونمایی یک اثر 4 در مراسم خبر داد و بیان کرد:« یک مورد آن که در سال‌های بعد از حماسه 88 رونمایی شد مجموعه 9 جلدی دایرةالمعارف فتنه 88 بود. امروز نیز از مجموعه ۴ جلدی روزشمار فتنه ۸۸ رونمایی خواهد شد. این مجموعه یک مجموعه کاملا مستند محققانه و بیش از 5000 صفحه کار اسنادی در قالب 4 جلد کتاب که هر جلد آن به یک فصل از حوادث سال 88 خواهد پرداخت.»

رئیس ستاد مرکزی حماسه یوم الله نهم دی از اهمیت تاریخی و فرهنگی حماسه خبر داد و افزوود:«آن چیزی که در سال ۸۸ اتفاق افتاد و به عنوان یک حماسه تعبیر شد ارزش فوقانی و تاریخی دارد. ارزش این حرکت مردمی به این است که توانستند یک فتنه بسیار خطرناک و خطرناک‌تر از جنگ تحمیلی 8 ساله را خنثی کنند. از این جهت که در یک فضای غبار آلود مردم تصمیم می‌گیرند و یک اقدام به لحظه انجام می‌دهند. فضا کاملا در این فتنه غبارآلود بود و تشخیص جبهه حق از باطل را برای مردم مشکل کرده بود. »

وی این فتنه را طراحی شده دانس و اذعان کرد:«این فتنه کاملا طراحی شده بود و از سال ۷۸ کلیدخورد و این پیام را دشمن دریافت کرد که زمینه بهمریختگی در داخل کشور وجود دارد. دشمن از سال 78 منتظر یک فرصت بود و از تجربه انقلاب های رنگی در سال ۸۸ برای بهم‌ریخته کردن کشور استفاده کردند. »

نائنی در ادامه افزود:«متاسفانه جریان داخل و خارجی فتنه به تعبیر مقام معظم رهبری آسیب‌های جدی را به کشور وارد کرد. حضرت آقا از این فتنه تعبیر گناه نا بخشودنی را دارند چرا که مهمترین اتفاق در این فتنه هتک حرمت حرم شد. حرم تعبیری است که شهید والا مقام جبهه مقاومت؛ شهید حاج قاسم سلیمانی در رابه با جمهوری اسلامی دارند. »

رئیس ستاد مرکزی حماسه یوم الله نهم دی این حرکت مردمی را حماسه دانست و اظهار کرد:«این حرکت مردمی یک حماسه بود چون تمام جبهه حق عاشورایی، باغیرت ملی با بصیریت و به هنگام به صحنه آمدند. تا پیش از انتخابات سال 88 راهبرد غرب در مقابله با جمهوری اسلامی بازدارندگی و محار بود. زمانی غرب به بازدارندگی و محار می‌رسد که مفروض غرب این است که امکان فروپاشی و براندازی نیست اما فتنه این برآورد را تغییر داد و این پیام را انتقال داد که می‌توان ایران را بی‌ثبات کرد.»

وی ادامه آسیب‌های فتنه را تا امروز دید و گفت:« همچنان ما در حال آسیب دیدن از آن فتنه هستیم. تمام حوادثی که بعد از سال 88 افتاده ناشی از پیامی است که فتنه 88 منتقل کرده است. پیام اصلی فتنه 88 این بود که امکان فروپاش، بی‌ثباتی و برهم‌زدن انتخابات در ایران وجود دارد. جریان فتنه برای اولین بار در سلامت، امنیت و نتیجه انتخاباتی که محل قدرت و تولید ثروت ملی ‌کرده، قدرت در منطقه را افزایش می‌داد خدشه وارد کرد.»

نائیی در رابطه با آسیب‌های این فتنه افزود:«جریان فتنه قدرت ایران را در منطقه هدف قرار داد، جریان فتنه به نظام تهمت تقلب وارد کرد جریان فتنه دشمن را امیدوار کرد، جریان فتنه هتک آبروی نظام در قابل ملت‌ها و نابود کردن حادثه افتخارآمیز انتخابات پرشور 88 را به دنبال داشت. همه این‌ها طراحی شده و برنامه‌ریزی شده بود. کجا این اتفاق می افته؟ در اتاق های فکر امریکایی اتفاق می‌افتد.»

رئیس ستاد مرکزی حماسه یوم الله نهم دی فتنه 88 راجنگی تمام عیار بر شمرد و گفت:«تمام ظرفیت‌های رسانه‌های غربی در سال 88 در میدان بودند. همه اتاق‌های فکر آمریکایی که تجربه براندازی و انقلاب‌های رنگی را داشتند در میدان بودند. همه سرویس‌ها اطلاعاتی غرب در سال 88 در میدان بودند. همه دولت مردان غربی، نخست وزیر کشور صهیونیستی جنایتکار و همه پایان نظام جمهوری اسلامی را در سال 88 مطرح می‌کردند. در کشور تلاطم ایجاد کردن و آرامش عمومی و ثبات را از کشور گرفتند و از درون به کشور آسیب زدند. به فرموده حضرت آقا کشور را در لبه پرتگاه قرار دادند. این پیام که میتوان قدرت را با جنگ و خونریزی و خشونت جابه‌جا کرد منتقل کردند و کام مروم را بعد از یک شادی بزرگ تلخ کردند. مردم رو در مقابل حکومت قرار دارند. چشم خود را بر حقایق بستند و به بی‌بصیرتی دامن زدند. »

وی همچنین افزود:«آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد ارزش راهبردی بیشتری از ۸ سال دفاع مقدس ایران و فتح خرمشهر داشت. فتنه ۸۸ جنگ تمام سرمایه‌ها و داشته‌های غرب علیه جمهوری اسلامی، هویت دینی و سیاسی و آرمان فلسطین بود که با رهبری های الهی و حکیمانه مقام معظ رهبری پشت سر گذاشتند.»

نائینی از همزمان بودن سه مناسبت و ترکیب آنها خبر داد و گفت:«در اکثر شهرستان‌های کشور عمدتا برنامه‌ها به صورت ترکیبی و همزمان صورت می‌گیرد. سه مناسبت تاریخی هفته مقاومت هفته بصیرت و هفته زن به صورت همزمان داریم که با بحث روز امروز که دفاع از فلسطین و غزه است به صورت توام مورد توجه است. توجه همه جانبه به همه مناسبت ها شده است و در روز 9 دی برنامه اختصاصی ویژه حماسه 9 دی برگزر می‌شود.»

رئیس ستاد مرکزی حماسه یوم الله نهم دی اظهار کرد:«مولفه اصلی ملت ما قدرت مرمی انقلاب است و در تمام عرصه‌ها به آن اشاره شده است. یکی از جلوه‌های ظهور مردمی انقلاب حماسه 9 دی ماه است. پیش از آن نیز ما درحماسه مردمی 23 تیرماه سال ۷۸ را داشتیم. واکنش های مردمی فراگیر که در مقابل فتنه‌های مختلف اتفاق افتاده است. در دفاع مقدس مردم ایران منبع اصلی انقلاب قدرت مردمی بود و این مسئله چیزی بود که در محاسبات دشمن اصلا دیده نشد. آنچه که تمام محاسبات دشمن را درهم ریخت مقاومت‌های فراگیر مردمی در تمام مناسبات کشور بود.»

وی با اشاره به تعبیر شهید سلیمانی از جبهه مقاومت و دفاع مقدس گفت:« شهید سلیمانی یک تعبیر دارد که دفاع مقدس قله بود و جبهه مقاومت دامنه است. ایشان مطرح می‌کنند که در هر صحنه از نبرد در جبهه مقاومت که دیدم در مقیاس گسترده‌تر و خطرناک در دوران تجربه کرده بودم. در جبهه مقاومت از این تجربه مردمی انقلاب استفاده شد. پیامی انقلاب اسلامی هویتی بود که در ایران شکل گرفته بود و انتقال پیدا کرد. به همین جهت است که با پیروزی انقلاب اسلامی اسرائیل در تمام جنگ ها شکست خورده است. آن‌ها از شکست خود آگاه هستند و به همین دلیل دستاورد سازی می‌کنند و این دستاورد سازی کابوس آنان را برطرف نمی‌کند.»

نائینی در پایان این نشست از برنامه‌های یوم الله نهم دی خبر داد و افزود:«در سراسر حدود ۶ هزار گروه سرود در سطح مساجد و شهرستان ها اجرای سرود را در سراسر کشور خواهند داشت. ۳۵۰۰ نشست در دانشگاه ها در مراکز علمی کشور و مجموعه‌ها فرهنگی انجا خواهد شد. تولید و انتشار۱۵۰۰۰ سیر نمایشگاهی در مساجد و پایگاه‌های بگزاری کشور را داریم.۳۵۰۰ همایش و گردهمایی از جنبه‌های مختلف تبیینی و نشست‌های اندیشه ورز و بصیرتی در قالب نهضت بصیرت افزایی خواهیم داشت.کنگره شعر بصیرت و نفوز ناپذیر با حضور بی از ۳۰۰ کشور در چند استان را خواهیم داشت. تمامی رسانه ها برنامه اختصاصی برنامه‌های روشنگری و خود را آغاز کرده و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه اختصاصی در این خصوص خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار